خبر فوری
هرمزبان:گروه فعالیت های قرآنی: امام جمعه شهرستان قشم، بانوان را مهمترین رکن تربیتی خانواده ها معرفی کرد و گفت: باید آموزش های دینی و تقویت آموزه های اسلامی بویژه عفت و حجاب، همسرداری و خانه داری، فرزند آوری و فرزند پروری در خانواده‌ها پر رنگ شود.

بانوان مهمترین رکن تربیتی خانواده‌ها هستند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با نافرجام خواندن برجام، خطاب به مردم خاطرنشان کرد: یادتان هست در برجام قول دادند و گفتند قرار است تحریم ها برداشته شود! تحریم ها که برداشته نشد هیچ، تحریم های جدید هم پشت سر هم در حال تصویب است که این نه تنها به معنای نقض روح، جسم، اعضا و جوارح برجام بلکه به معنای نقض قطعی و آشکار برجام است.

جوکار با بیان اینکه این بار تحریم های آمریکا بر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، از نمایندگان مجلس بواسطه تصویب طرح یک فوریتی برای مقابله با تحریم های جدید آمریکا و پاسخ قاطع فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تحریم ها تقدیر کرد و افزود: پاسخ قاطع و کوبنده فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آمریکا و اظهار اینکه اگر این تهدید و تحریم ها ادامه یابد می بایست آمریکا تا شعاع هزارکیلومتری ایران اسلامی، تمام پایگاه های خود را جمع کند قبل از آنکه موشک های صف کشیده سپاه آنها را ویران سازد، گفت: آفرین بر این اقتدار انقلابی و ای کاش همه مسئولین ما در مقابل دشمن این چنین موضع می گرفتند.

وی در همین راستا افزود: ای کاش مسئولین از ابتدا چنین برخوردهایی را الگو قرار داده بودند تا امروز نیم وجبی ها برایمان شاخ و شانه نکشند و جرات یابند دفتر رایزنی فرهنگی ما را تعطیل کنند.

امام جمعه قشم بکارگیری کلمات تعامل، ارتباط و مذاکره را موجب سوء استفاده و جرات یابی دشمن دانست و ابراز داشت: قرار بود در سایه برجام تهدید و تحریم ها از بین برود اما بیشتر شد و تعامل مان بادنیا نیز در حال کمتر شدن است؛ دفاتر ما در کشور های مختلف را یکی پس از دیگری تعطیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار موضع گیری قاطعانه مسئولین کشوری در مقابل اقدامات آمریکا را خواستار شد و اظهار کرد: مسئولین بدانند که آمریکا قابل مذاکره و سازش نیست؛ تنها راه پاسخگویی به قلدرها، درشتی کردن و بلکه خرد کردن گردن آنان است و این دیدگاه اسلام در مقابله با دشمن است.

امام جمعه قشم ادامه داد: دشمن بداند که هرگز به اهداف خود دست نخواهد یافت و خیال خام جدایی بین دولت و سپاه را به گور خواهد برد؛ مسئولین ما در سطوح مختلف روز به روز منسجم تر می شوند و افزایش تهدید و تحریم، بر قوت اتحاد مسئولین در ایران اسلامی خواهد افزود.

وی با انتقاد شدید از وضعیت مسکن مهر در شهرستان قشم، بیان نواقص و نداشته ها به هنگام حضور مسئولین کشوری در شهرستان را خواستار شد و خطاب به استاندار هرمزگان بیان کرد: حل مشکلات مسکن مهر بعنوان مطالبه مردم تنها 4 سال است که توسط بنده مطرح می شود؛ استاندار محترم اگر واقعا در پی حل مشکلات قشموندان و عملی سازی وعده های دولتمردان است، برای حل مسئله مسکن مهر شهرستان قشم شخصا ورود کند.

امام جمعه قشم سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران توسط آیت الله طالقانی به فرمان امام راحل را یادآور شد و با تشریح و تبیین اهمیت نماز جمعه، روز جمعه را روز شرکت در نماز جمعه عنوان و ابراز کرد: نماز جمعه در راس همه امور و قلب فرهنگی هر شهر بوده و علاوه بر تقویت تقوا، بصیرت، معرفت و فهم درست از دین، مرکزی برای بیان و پیگیری مشکلات مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار بانوان را مهمترین رکن تربیتی خانواده ها معرفی و با بیان اینکه باید آموزش های دینی و تقویت آموزه های اسلامی بویژه عفت و حجاب، همسرداری و خانه داری، فرزند آوری و فرزند پروری در خانواده‌ها پررنگ شود، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه و روز دختران را تبریک گفت و اظهار کرد: نام اصلی حضرت فاطمه معصومه(س)، فاطمه است و پس از وفات ایشان از سوی امام رضا(ع) به معصومه ملقب شد که برخی از علما این لقب را دلیلی بر عصمت آن بانوی بزرگوار می دانند و عالمه ی آل محمد(ص) و نیز کریمه ی اهل بیت(ع) از دیگر القاب حضرت فاطمه معصومه(س) است.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه اولین روز از ماه ذی القعده آغاز هفته حج می باشد، تصریح کرد: پس از یک سال تعطیلی، با دعوت و تعهداتی که کشور عربستان امضا کرده است، حضور 86 هزار زائر ایرانی و حجی عزتمندانه در صحت و امنیت کامل را شاهد خواهیم بود؛ ان‌شاءالله.

وی با تقدیر از مردم ولایی و انقلابی قشم اعم از شیعه و سنی و تمامی مسئولین و دست اندرکاران در بهره گیری معنوی و انعکاس رویداد بزرگ فرهنگی شهرستان قشم که با حضور پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس رقم خورد، پیام حضور باشکوه مردمی در مراسمات را تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب دانسته، سالروز عملیات مرصاد را یادآور شد و افزود: عملیات غرور آفرین مرصاد توسط مجاهدان فی سبیل الله پایانی بر توهمات نفاق و ترور در کشور بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید