خبر فوری
هرمزبان:گروه فعالیت های قرآنی: امام جمعه پارسیان با اشاره به اول ذی القعده ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، تأکید کرد: ولادت حضرت معصومه(س)روز احیا واقعی هویت دینی دختران باشد.

ولادت حضرت معصومه(س)روز احیا واقعی هویت دینی دختران باشد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستانضمن  تسلیت ایام شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) گفت:تأکید امام در لحظات آخر عمر بر کوچک نشمردن نماز در حقیقت بر ولایت اشاره می کند چرا که روح نماز و ولایت یکی است و از هم جدا نمی شود.

میرزایی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری که در فرصتهای مختلف به ویژه خطاب به مسئولان امر توصیه مؤکد نسبت به آن فرمودند ، مسأله واردات و ضرورت سر و سامان دادن به این حوزه است، تصریح کرد: واردات بی رویه خصوصاً در رابطه با کالا ها و اقلام مصرفی که در داخل مشابه آن ها و بلکه بهتر و کیفی تر از آن ها تولید می گردد ، ضمن آسیب رساندن به چرخه تولید داخل،زمینه معضلاتی همچون بیکاری، وابستگی،ایستایی و عدم رونق در حوزه‌های مختلف اقتصادی را فراهم می سازد.

امام جمعه پارسیان ادامه داد: واردات روغن پالم دو برابر افزایش یافته و آب معدنی  یا رب گوجه از چین وارد می شود لذا بدیهی است که باید انتظار فلج شدن کشاورزی  و برخی صنایع تبدیلی را داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع معرفی کابینه دوازدهم و اما و اگرها ، سفارشها ، فشارها و سهم خواهی ها عنوان کرد: آن چه  باید مد نظر ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس باشد نیازها و ضرورت ها و انتظارات به حق مادی و معنوی مردم و مصالح و منافع ملی از جهت دیگر است .

خطیب نماز جمعه پارسیان افزود: فرصت ها سریع تر از آنچه که فکرش را می کنیم خواهد گذشت و آن چه به جای می ماند ، حسرت فرصت های طلایی از دست رفتن برای خدمت بیشتر و ثبت خاطره های شیرین و بهتر در حافظه ملت بزرگ ایران اسلامی است.

میرزایی همچنین با اشاره به قراردادهای بزرگ نفتی که ذهن بسیاری را به خود مشغول ساخته است، اظهار کرد: نگاه کلان مقام معظم رهبری در خصوص قراردادهای بزرگ همواره مثبت بوده آنچه که اگر بر اساس اصول و موازین و در چهارچوب قوانین و ارزشهای ملی صورت پذیرد باعث تضمین امنیت ملی خواهد شد.

وی ادامه داد: از مسئولان انتظار می رفت فرآیند مذاکرات و عقد قرارداد با توتال را در قالب پکیج رسانه ای مناسب، آحاد مردم به ویژه صاحب نظران و حتی منتقدان مشفق و دلسوز را توجیه و اطلاع رسانی می کردند تا از این رهگذر ابهام و یا ایراد و اشکال و به تبع آن دل نگرانی در سطح جامعه حتی خود را به تشویق و ترغیب و امید بیشتر می داد.

امام جمعه پارسیان به تحریم های جدید آمریکا اشاره کرد و گفت:به گمان آمریکا و اذنابش، شرایط داخلی ایران فرصتی ساخته است تا با اعمال فشار بیشتر به مردم و هجمه به نهادهای انقلابی به ویژه سپاه پاسداران، هدف مهار و نیز براندازی جمهوری اسلامی و به چالش کشیدن مردم و مسئولین در نهایت رهبری انقلاب اسلامی را با جدیت و با استفاده از همه ظرفیت ها و ابزار داخلی و منطقه ای و بین المللی دنبال نماید.

خطیب نماز جمعه پارسیان افزود: به گواه تاریخ انقلاب ، توطئه ها و تهدیدات و تحریم های آمریکا همواره باعث انسجام و اتحاد بیشتر مردم شریف ایران و مسئولان نظام بوده است ، اکنون نیز بر همه آحاد مردم و مسئولان است که ضمن تقویت انسجام ملی و پرهیز از هر گونه حاشیه سازی و دشمن شاد کن ، اجماع قاطع داخلی را حول محور ولایت فقیه در جهت تأمین مصالح نظام در مقابله با توطئه های شیطان بزرگ آمریکا به نمایش بگذارند و این بار نیز شدید تر از قبل دشمن را در رسیدن به اهداف شومش ناکام و پوزه اش را به خاک بمالند.

میرزایی با اشاره به اول ذی القعده ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، تأکید کرد: ولادت حضرت معصومه(س)روز احیا واقعی هویت دینی  دختران باشد.

وی دهه کرامت را بهترین فرصت برای بازخوانی معارف اهل بیت(ع) دانست و بیان کرد: روحیه ضد استکباری و ولایت مداری نتیجه سیر در معارف اهل بیت(ع)است.

امام جمعه پارسیان با اشاره به ۵ مرداد ۵۸ اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی گفت: نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر  هم ایمان  و هم روحیه سیاسی و اجتماعی  مردم را حفظ و نمی گذارد پایشان در مواقع ضروری بلغزد.

خطیب نماز جمعه پارسیان عملیات افتخار آمیز مرصاد در سال ۶۷ را پایانی بر توهمات جریان نفاق و ترور در نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: کمین گاه صیاد شیرازی ها علیه نفاق و کفر همیشه آماده است و در صورت خطا مثل صاعقه مرصاد بر سر آنان فرو خواهد ریخت.

میرزایی باطرح برخی مشکلات شهرستان  و باقدردانی از اقدامات جهاد کشاورزی،شبکه بهداشت و دستگاه قضا از مسئولان برای اطلاع رسانی صحیح و به موقع برای استفاده نکردن از کودهای مرغی برای حفظ سلامتی مردم تأکید کرد و همچنین خواستار کار کارشناسی در خصوص هدایت سد آب بردول شد وتامردم نگران این مسأله نباشند و مثل سالهای قبل سیل روانه شهر نشود.

امام جمعه پارسیان با توجه به اخراج برخی کارگران پارسیانی از شرکت های عسلویه پیشنهاد جلسه مشترک سه نماینده غرب هرمزگان، جنوب بوشهر و جنوب فارس و استانداران بوشهر ، فارس و هرمزگان را داد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید