خبر فوری
هرمزبان:با حضور وزیر نیرو پست ۲۳۰ کیلوولت جگدان در منطقه بشاگرد هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

پست ۲۳۰ کیلوولت جگدان در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر نیرو، استاندار هرمزگان، ‌مدیران صنعت برق هرمزگان و مردم و مسئولان منطقه جگدان شهرستان بشاگرد، پست ۲۳۰،۶۳،۲۰ کیلوولت جگدان به بهره‌برداری رسید.

این پست که دارای چهار فیدر ۲۳۰ کیلوولت، شش فیدر ۶۳ کیلوولت  و شش فیدر ۲۰ کیلوولت بوده با اعتباری بالغ‌ بر ۴۰ میلیارد تومان در شهرستان بشاگرد احداث‌ شده است.

عملیات اجرایی این پست در سال ۱۳۹۰ آغاز و در سال ۱۳۹۵ به اتمام رسیده و اهدافی چون تأمین برق و افزایش رضایت مشترکین منطقه و افزایش ظرفیت و پایداری شبکه را به دنبال دارد.

وزیر نیرو در ادامه سفر به هرمزگان با حضور در سد سهران، ضمن بازدید از این سد، طرح آب‌رسانی روستایی مجتمع سهران را افتتاح می‌کند. در این طرح، پس از گذشت ۱۰ سال از ساخت سد آبخیزداری سهران، برای نخستین بار روستاهای شهرستان بشاگرد از این سد آب‌رسانی می‌شوند.

با استفاده از این سد، آب آشامیدنی ۵۵ روستای شهرستان بشاگرد با جمعیت ۵۰۰ نفر و با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان تأمین می‌شود.

همچنین امروز وزیر نیرو از تأسیسات آب و فاضلاب خمینی‌شهر بازدید می‌کند و مقصد بعدی وی، بندرعباس برای افتتاح طرح آب‌رسانی به این شهر از سد شمیل خواهد بود.

در این برنامه، به‌صورت هم‌زمان عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی میناب نیز کلید خواهد خورد.

اجرای طرح شبکه اصلی توزیع آب دشت شمیل و طرح شبکه اصلی آبیاری و زهکشی اراضی ۲۵۰۰ هکتاری شمال دشت میناب با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار امروز بعدازظهر با حضور وزیر نیرو آغاز می‌شود.

بازدید از تصفیه‌خانه آب بندرعباس و بررسی وضعیت آب شرب این شهر آخرین برنامه وزیر نیرو در این سفر خواهد بود.

وزیر نیرو در آئین بهره‌برداری از پست ۲۳۰ کیلوولت جگدان از وزارت نیرو به‌عنوان پیشاهنگ توسعه و رفاه جامعه یادکرد و گفت: تمام دغدغه وزارت نیرو خدمات‌رسانی مطلوب به مردم به‌ویژه در مناطق و روستاهای محروم کشور است.

چیت‌چیان افزود: احداث سد بشاگرد یکی از بزرگ‌ترین خدمات دولت یازدهم برای تحقق خدمت‌رسانی به مردم هرمزگان و مردم شریف بشاگرد بوده است.

وی با اشاره به محرومیت استان هرمزگان تصریح کرد: این لطف الهی بوده که با احداث این پست‌های برق با ظرفیت بالا بتوانیم به‌ جز تأمین برق مورد نیاز مردم منطقه باعث رونق فعالیت‌های اقتصادی شویم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در جامعه امروزی، صنایع، خدمات آموزشی، حمل‌ونقل و تمامی سطوح اقتصادی و امنیتی به برق به‌ عنوان یک صنعت زیربنایی موردتوجه دارند، بیان کرد: امروزه پایه رفاه و آسایش و ارتقای جامعه به وجود برق بستگی دارد.

وی با بیان اینکه ممکن است در این راه بعد مسافت و افت ولتاژ نیز وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این خصوص وزارت نیرو و پرسنل سخت‌کوش آن تلاش دارند تا بر این مشکلات فائق آمده و نیاز آب و برق مردم را به بهترین شکل ممکن تأمین کنند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید