خبر فوری

پرورش ماهی در قفس از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی است

سید پرویز محبی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود:شیلات استان 30 مجوز مرکز پرورش ماهی در قفس باظرفیت 85 هزار تن صادر کرده که تاکنون 4 واحد آن به ظرفیت10 هزار تن در شهرستان های بندرلنگه و قشم به بهره برداری رسیده است.
به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان: با بهره برداری از مراکز پرورش ماهی در قفس، برای 100 نفر شغل ایجاد شده است.
وی پیش بینی کرد: تا پایان دوره پرورش ماهی در قفس (از فروردین 95 تا مرداد 96)، چهار هزار تن ماهی از 52 قفس در استان برداشت شود.
وی بیان داشت: ماهیان برداشت شده علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخلی به کشورهای روسیه و امارات عربی متحده صادر می شود.
محبی اظهار کرد: شیلات هرمزگان به سرمایه گذاران در پرورش ماهی در قفس از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می کند.
وی با اشاره به ذخیره سازی 53قفس پرورش ماهیان دریایی در هرمزگان برای سالجاری گفت: این میزان تولید، نقش مهمی در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان دارد و 200شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند.
پرورش در قفس سامانه ای است که ماهی، محصور در یک قفس در منابع آبی پرورش داده می شود و در این روش ماهی درون یک قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است.
لازم به ذکر است، قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران اواخر آذرماه پارسال در بندرعباس گفت: موافقت اصولی پرورش 250 هزار تن ماهی در قفس صادر شده که استان هرمزگان با داشتن سهمی حدود 90 هزار تن، محور اصلی پرورش ماهی در قفس در کشور است.
براساس اعلام سازمان شیلات ایران ، در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، سالانه 200 هزار تن ماهی از طریق پرورش در قفس در دریاهای کشور تولید شود.
طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس در هرمزگان به صورت آزمایشی از سال 86 شروع و پس از رکود طولانی، در دولت یازدهم برای احیای آن گام های اساسی برداشته شد.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: هومن محمدکرمی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید