خبر فوری

اجرای فرمایش آتش به اختیار رهبری الزامات و شروط خاصی دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده در خطبه های نماز جمعه رشت اظهار داشت : موضوع آتش به اختیار مطرح شده از سوی رهبری در جمع دانشجویان یک موضوع فی البداهه نیست و برروی ان کار کارشناسی دقیق انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم غیر از این عمل کنیم ، حتما به هدف هایی که معظم له ترسیم کردند، نمی رسیم.
امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: بعضی ها از این موضوع سوء استفاده کردند و آن را به هرج و مرج تعبیر کردند، در حالی که مقام معظم رهبری آبرومند ترین مسئول ( جدای از امام) در نظام جمهوری اسلامی بوده و همواره پایبند به قوانین بوده اند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خودسری را درهرجایی که انجام شود، محکوم می کنند، اظهار کرد: معظم له خودسرایی هایی را که درحمله به رئیس مجلس در قم، حادثه 14 و 15 خرداد در حرم امام(ره) ، حمله به سفارت عربستان و حمله به سفارت انگلیس اتفاق افتاد را محکوم کرده اند.
وی با اشاره به اینکه آتش به اختیار در تمامی بخش ها اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، افزود: این امر با اقدام های شتابزده و هیجانی به سرانجام نمی رسد بلکه اجرای آتش به اختیار باید براساس عقلانیت و مصالح کشور پیش برود.
وی رعایت انصاف و نزاکت عمومی را از دیگر الزامات آتش به اختیار دانست و تصریح کرد: باید از تخریب ، شعارهای توهین آمیز، هتاکی و بی حرمتی نسبت به افراد و اشخاص پرهیز شود.
حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده گفت: به هیچ عنوان کسانی که آتش به اختیار هستند، اجازه حق تقابل با گروه های داخلی و افراد را ندارند، دشمن سوء استفاده می کند؛ کارها باید ایجابی باشد و از کارهای سلبی تا حد ممکن پرهیز شود.
وی با اشاره به تحلیل های مختلف رسانه ها بیگانه و بیگانگان از آتش به اختیار ادامه داد: نباید بهانه و فرصت سوء استفاده را به دشمنان بدهیم و رفتار ما موجب مظلومیت نیروهای انقلابی و هرج و مرج شود.
حجت الاسلام شفیعی زاده از مسئولان خواست تا از جوانان و حرکت هایی که نیت آنها خالص است ، حمایت کنند.
خطیب جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنانش به سند 2030 نیز اشاره و بیان کرد: علمایی همچون ایت الله مکارم شیرازی و نوری همدانی به صورت صریح با این سند مخالفت کرده اند و دشمنان تلاش می کنند تا بی عفتی وارد کشور ما شود.
وی در ادامه به هفته قوه قضائیه و ترور شهید بهشتی ، شهید باهنر و چهارمین شهید محراب شهید صدوقی نیز اشاره و بیان کرد: ما را متهم به ترور می کنند اما تروریست ها را خودشان تربیت می کنند و شاهد هستیم که امروز تروریست ها در کشورهای غربی و اروپایی زندگی می کنند و از انجا نقشه ترور می کشند .
حجت الاسلام شفیعی زاده اظهار داشت : امریکا نیز خودش تروریست دولتی انجام می دهد که نمونه اش مورد هدف قراردادن هواپیمای مسافری ایران است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار دهنده : بابایی
7296/6030

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید