خبر فوری

مدیرکل گمرک: واردات کالا به قشم تنها با کارت بازرگانی منطقه آزاد امکان پذیر است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، هرمز امیری روز چهارشنبه گفت: بازرگانانی که قصد صادرات و واردات کالا از مبدا و مقصد قشم را دارند، می توانند پس از دریافت کارت بازرگانی در چارچوب قوانین به فعالیت بپردازند و ورود و صدور کالا از منطقه های آزاد به سایر کشورها توسط گمرک بر مبنای مقررات و دستورالعمل های اجرایی در قانون ‘مقررات، صادرات و واردات و امورگمرکی مناطق آزاد تجاری و صنعتی’ انجام می شود.
وی افزود: بر اساس ماده 2 قانون ‘مقررات، صادرات و واردات و امور گمرکی منطقه های آزاد تجاری و صنعتی’ به جز تولیدات رژیم غاصب صهیونیستی و کالاهایی که به موجب شرع مقدس اسلام و قوانین کشور ممنوع یا بر اساس مقررات ویژه ‌منطقه غیرمجاز محسوب می شود، ورود هر نوع کالا به این منطقه ها آزاد است.
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: نظارت بر ورود و صدور کالا از منطقه آزاد به سرزمین اصلی (داخل کشور) نیز توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران که در این منطقه ها مستقر است انجام می شود.
او اضافه کرد: داشتن کارت بازرگانی شرط بهره مندی از معافیت های مالیاتی منطقه های آزاد نیست و فعالان اقتصادی که قصد برخورداری از این معافیت ها را دارند، باید مجوزهای لازم برای فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد را دریافت کنند و پس از طی فرآیندهای قانونی و دریافت کارت بازرگانی منطقه آزاد قشم، از این امکان و سایر رویه های گمرکی بهره مند شوند.
امیری در ادامه عنوان کرد: بیشترین کالاها از کشورهای چین، امارات، ترکیه، تایلند، هند، ویتنام، پاکستان و اتحادیه اروپا به منطقه آزاد قشم وارد شده و بیشترین صادرات هم به کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقا، اروپا و آسیای میانه انجام می شود.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید