خبر فوری

آموزش و پرورش نیازمند برجام فرهنگی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، سالار قاسمی روز چهارشنبه در همایش مدیران مدارس ناحیه دو قزوین اظهار داشت: مدیریت آموزشی یک راهبرد نظام مند برای فعالیت های آموزشی است. تلاش کردیم تا نمایی از فعالیت های آموزشی و پرورشی در آینده داشته باشیم، نگاه علمی و مکتوب و قابل نقد به برنامه های آموزشی و حتی در سایر حوزه های دیگر از جمله حوزه پرورشی داریم،

وی افزود: رویکرد ما نگاه علمی و فعالیت های تحقیقی و پژوهشی است، در ابتدایی نگاه پژوهش محور باید به وجود بیاید و این مستلزم داشتن مدیران پژوهش محور است.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خاطر نشان کرد: باید در ابتدایی دانش آموزان محققق پرورش بدهیم، باید در مدارس با انگیره بیشتری تلاش کنیم، در سال های آتی شرایط بگونه ایی خواهد شد که سطح علمی ما بالا خواهد رفت و وجود مدارس با برندهای کشوری محور توسعه علمی دانش آموزان خواهد بود، باید خانه های علوم، خلاقیت و … ایجاد کنیم.

قاسمی تصریح کرد: باید نگرش ها و رویکردها را تغییر بدهیم تا در سطح کشور شاهد رشد و پیشرفت آموزش و پرورش استان باشیم، آموزش و پرورش ابتدایی پایه و اساس آموزش و پرورش متوسطه است، در دروس نهایی وکنکور نسبت به سال های گذشته رشد بسبار خوبی داشته ایم و می توانیم در آموزش و پرورش استان با نگاه کیفی نتایج خوبی را داشته باشیم و با رشد شاخص ها جزو ۵ استان برتر کشور باشیم.

وی در ادامه گفت: پیش شرط تحول و کیفیت بخشی در آموزش و پرورش، مدیر مدرسه است، در آموزش و پرروش بر خلاف دستگاه های دیگر، تحول از مدرسه به بالاست و از وزارتخانه به پایین نیست، در آموزش و پرورش به یک برجام فرهنگی نیاز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین اضافه کرد: مدیران با انگیره و جوان و پرجنب جوش و راهبردی، نیاز امروز مدارس ماست، مدارس هیأت امنایی براساس شاخصه های خودش باید انتخاب شود، باید در مدارس در جهت فعالیت های کیفی و کمی تلاش شود، باید به اقتصاد آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم و در حال برمانه ریزی جدی برای آن در استان هستیم.

قاسمی در ادامه اظهار داشت: در بخش های مختلف از جمله درمانگاه فرهنگیان و اردوگاه دانش آموزی کارهای بسیار ارزنده ایی در حال اجراست که منافع آن در جهت کیفیت بخشی و رفاه فرهنگیان خواهد بود، باید مشکلات اقتصاد آموزش و پرورش حل شود، در آموزش و پرورش تحول یک نیاز اصلی است که باید از آموزش ابتدایی شروع کرد.

وی تأکید کرد: در آموزش و پرورش نیازمند تربیت فرزندانی هستیم که خلاق، با انگیزه، متدین و محقق باشند، روح مسایل دینی و آموزه های دینی باید در مدارس ابتدایی شکل بگیرد، باید بگونه ایی تربیت کنیم که حتی در حوزه های فضای مجازی دجار مشکل نشوند، دانشگاه فرهنگیان باید جدی گرفته شود و اگر بخواهیم اتفاقاتی خوب در آموزش وپرورش بیفتد باید به این مسایل توجه بیشتری داشته باشیم.

در این همایش از کتاب کودک دبستانی من رونمایی شد، این کتاب به منظور آشنایی والدین با ویژگی های دانش آموزان پایه اول ابتدایی تدوین شده است.

همچنین مراسم تجلیل از منتخبین درس پژوهی برگزار شد و ۲۲ نفر از معلمان ابتدایی استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید