خبر فوری

آیت الله نعیم آبادی: سنگ‌اندازی برخی مقامات ‌در ساخت مسجد جامع بندرعباس/‌می‌گفتند‌ از موضع‌تان درباره تخریب بازار ماهی‌فروشان کوتاه بیاید

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس با اشاره به عملیات احداث مسجدجامع بندرعباس اظهار‌داشت: از روزی که اسلام وارد ایران شده مسجدی به این عظمت در کشور ساخته نشده است.

امام جمعه بندرعباس بزرگترین مسجد ساخته شده ایران تا کنون را مسجد گوهرشاد با مساحت 7 هزار متر مربع اعلام کردو افزود: مسجد جامع بندرعباس بالای 20 هزارمتر مربع بخش مسقف دارد که سه برابر بزرگترین مسجد ایران است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد: در این فضا بالغ بر 20الی 30هزار نفر نمازگزار می‌توانند حضور یابند و هر چه جمعیت بندرعباس اضافه شود ما در فضای مسجد برای سال‌های آتی مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اهداف عالیه احداث مسجد جامع بندرعباس، مسجد را کانون فعالیت فرهنگی و دینی دانست و گفت: این مکان به عنوان محلی برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی استان درسطوح مختلف در نظر گرفته شده است.

مسجد جامع بندرعباس بزرگترین مسجد ایران با گنجایش 30هزار نمازگزار

آیت‌الله‌نعیم‌آبادی با اشاره به ظرفیت عظیم مسجد جامع بندرعباس تصریح کرد: فضای ایجاد شده گنجایش و ظرفیت اخذ هر تصمیمی به ویژه انجام فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی در سطح ملی و بین‌المللی را دارا است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه عرصه واقع در ضلع شمالی مسجد جامع بندرعباس تا روبه‌روی بیمارستان شریعتی در راستای آماده‌سازی فضای سبز و محوطه اصلی به زودی تخریب می‌شود گفت: به گفته کارشناسان با اختصاص 15میلیارد تومان دیگر کار فضای داخلی مسجد به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان احداث مسجد جامع به عنوان نماد شهر بندرعباس را طرح عظیم فرهنگی مذهبی معرفی کرد و گفت: متاسفانه مردم در این زمینه آنگونه که انتظار می‌رفت برای احداث و تکمیل بزرگترین مسجد ایران  کمک نکردند. مسجد جامع بندرعباس افتخاری برای تمام هرمزگانی‌هاست و روزی شاهد خواهید بود که از دور دست برای بازدید از این مکان فرهنگی، مذهبی به بندرعباس سفر می‌کنند.

احتمال افتتاح مسجد در نخستین جمعه ماه شوال

وی در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با  زمان برگزاری نخستین خطبه نماز در مسجد جامع بندرعباس گفت: در ماه‌های گذشته قرار بود عید نوروز و پس از آن ماه مبارک رمضان بهره‌برداری از مسجد انجام شود اما با توجه به گرمای شدید هوا در عملیات احداث تاخیر به وجود آمده، اما شاید تا آخر ماه مبارک رمضان با اتمام کار داخلی ساختمان مسجد بتوانیم در اولین جمعه پس از ماه رمضان خطبه را در مسجد جامع شهر برگزار کنیم البته قول نمی‌دهیم چرا که کار بنایی در این فصل قابل پیش‌بینی نیست.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با توصیه به خبرنگاران و اصحاب رسانه نیزگفت: نخستین بحث در هرکاری این است که کار بایستی برای خدا انجام شود، چه در حرکت‌های فردی و چه جمعی بایستی رضایت خداوند را در نظر گرفت.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد:  خبرنگاران بایستی در خصوص مسائل استان سعی کنند اشراف بیشتری داشته باشند و با اولویت وارد صحنه شوند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه  بنده اهل گله نیستم افزود: چه خوب بود اهل رسانه با توجه به اولویت‌ها در زمینه عملیات احداث و اهداف ما در خصوص احداث مسجد جامع بندرعباس بیشتر توجه داشتد و سئوال طرح می‌کردند تا مردم با اگاهی از این اقدام بزرگ و شایسته برای تسریع در دستیابی به هدف، ما را یاری می‌رساندند.

حاشیه‌سازی انسان‌های بی‌تقوا درخصوص مسجد جامع بندرعباس

وی ابراز داشت: متاسفانه در برخی مواقع انسان‌های بی‌تقوا در خصوص این مسجد حاشیه‌سازی کردند، مردم این را بدانند زمینی که مسجد جامع بندرعباس در آن احداث شده سند رسمی دادگستری دارد، اما هنوز برخی‌ها با شایعه‌سازی  و تخریب به تشویش افکار عمومی مردم نسبت به مسجد جامع شهر دامن می‌زنند.

آیت الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه اگر زمین این مسجد مشکل داشت، بزرگانی چون آیت الله انواری و مومنینی که قبل از بنده در بندرعباس بودند در آن نماز برگزار نمی‌کردند. گفت: این مسجد سند شرعی و قانونی دارد و جا دارد که اصحاب رسانه با آگاهی رساندن  به مردم برای خارج کردن شبهات از ذهن آنان تلاش کنند.

امام جمعه بندرعباس، در ادامه افزود: هرکس فعالیت داشته باشد بیشتر در معرض تیر و ترکش است و بنده نیز به واسطه این حرکت از سوی برخی افراد معلوم‌الحال بی‌نصیب نماندم.

رسانه‌ها در زمینه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق به جامعه گام بردارند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه وهابیت از احداث این مسجد عظیم در بندرعباس رنج می‌برد، اظهار‌داشت: این خبائث به جوسازی‌ و حاشیه‌سازی‌ها دامن زده و متاسفانه برخی افراد مسلمان مخلص حزب الهی غافل و  نا آگاه نیز بدون تحقیق وارد این مهلکه می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: من بارها در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس این موضوع را اعلام کرده‌ام اما وظیفه رسانه است تا با پرورش موارد طرح شده در نماز جمعه در زمینه اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف‌سازی موارد گام بردارد.

آیت الله نعیم آبادی بیان داشت: بعضی از مقامات مسئول بندرعباس نیز در کارهای مسجد جامع سنگ‌اندازی کرده و گفتند زمانی کار مسجد را انجام می‌دهیم که شما از موضعتان در خصوص تخریب بازار ماهی‌فروشان که مغایر با قانون است منصرف شوید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید