خبر فوری

تفاهمنامه ساماندهی طرح های پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان امضا شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مهدی کرباسیان» رییس هیات عامل ایمیدرو و «مرضیه شاهدایی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی این تفاهمنامه را روز سه شنبه در محل سازمان ایمیدرو امضا کردند.
بر اساس سیاست های برنامه پنجساله چهارم توسعه کشور، از سال 1384 مطالعات مکان یابی استقرار صنایع انرژی بر در چارچوب جلوگیری از خام فروشی گاز طبیعی، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی و فولاد از مواد اولیه تا محصولات نهایی و افزایش صادرات غیرنفتی آغاز شد.
صنایع انرژی بر به آن گروه از صنایع اطلاق می شود سهم انرژی مصرفی آنها در هزینه های تمام شده محصول نهایی، نسبت به دیگر عوامل تولید در مقایسه با صنایع دیگر بالا بوده و نقش تعیین کننده ای در قیمت نهایی محصول آنها داشته باشد، از قبیل صنایع پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم، بنابراین منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با مساحتی نزدیک به 10 هزارهکتار در 30 کیلومتری شرق عسلویه، در منتهی الیه غربی استان هرمزگان و مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس به عنوان گزینه های محل استقرار صنایع انرژی بر انتخاب شد .
ادامه دارد …
اقتصام ** 1559 ** 1561 ** خبرنگار: حسین عضدی فسا** انتشار :مژگان توانا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید