خبر فوری
گروه شهرستان‌ها: مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سبزوار با بیان اینکه یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی کاهش آسیب‌پذیری از اقتصاد دنیا است، گفت: این امر در گردشگری وجود دارد و می‌تواند اقتصاد ایران را نسبت به تکان‌های اقتصادی دنیا مقاوم کند.

نقش گردشگری در تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علی امیدبخش، مسئول اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار، شب گذشته، 11 بهمن‌ماه در جلسه شورای اداری شهرستان درباره نقش صنعت در اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی تبدیل مواد اولیه به جای خام‌فروشی است که شهرستان سبزوار این کار را به عنوان یک راهبرد انتخاب کرده و در این کار چندین کارخانه تبدیل مواد اولیه در حال راه‌اندازی است.
وی با اشاره به اینکه تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی برای دو واحد جمکو و کابل خودرو انجام شده است، تصریح کرد: شهرستان سبزوار با داشتن مواد کانی دارای موقعیت بسیار خوبی است.
منصور برغمدی، مسئول اداره جهاد کشاورزی سبزوار با بررسی اقتصاد مقاومتی در کشاورزی گفت: از سال 1392 با رشد تولیدات کشاورزی در تولید گندم از دو هزار تن در سال 92 به 14 هزار تن گندم در سال 95 رسیدیم که تحویل سیلوها شده است.
در ادامه این جلسه محمودرضا سلیمانی، مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سبزوار با بررسی «گردشگری پایدار به مثابه تاب‌آوری اقتصاد مقاومتی» اظهار کرد: در گردشگری، اشتغال‌زایی، ثبات در صادرات و تأمین زیرساخت‌ها وجود دارد.
وی با اشاره به سهم شش میلیون نفری ایران از گردشگری در جهان، ابراز کرد: ایران از نظر فرهنگی و تاریخ غنی آن و همچنین به دلیل ارزان‌‌ بودن و برخورداری از ثبات امنیتی یک میزبان بالقوه در گردشگری محسوب می‌شود.
وی با اظهار اینکه کشورهایی که خواهان رشد و توسعه پایدار هستند، صادرات پیچیده ندارند ولی صنعت گردشگری مناسبی دارند، گفت: یکی از مزایای گردشگری فقرزدایی و ایجاد اشتغال بدون نیاز به سرمایه‌گذاری است.
سلیمانی اضافه کرد: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی کاهش آسیب‌پذیری از اقتصاد دنیا است که این امر در گردشگری وجود دارد و می‌تواند اقتصاد ایران را نسبت به تکان‌های اقتصادی دنیا مقاوم کند.
مسئول میراث فرهنگی سبزوار با اشاره به اینکه روستای زعفرانیه سبزوار به عنوان سومین روستای بوم‌گردی کشور شناخته شده است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سبزوار تاریخ غنی و فرهنگ غنی آن است که می‌تواند در گردشگری نقش بسزایی داشته باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید