خبر فوری

بررسی آلایندگی ذوب‌خاتون‌آباد شهربابک/ نبود امکانات آزمایشگاهی در محیط زیست شهربابک

علی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس و معاونان سازمان حفاظت محیط زیست کشور خبر داد و گفت: در این نشست موضوع آلایندگی کارخانه ذوب خاتون‌آباد و اقدامات انجام شده و لزوم تسریع در این روند مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به آلاینده شدن مراتع مقرر شد تا اقدامات لازم در زمینه شناسایی میزان آلایندگی و راه‌کارهای رفع آن انجام شود و همچنین با توجه به پیگیری‌های انجام شده منطقه میدوک نیز جزو مناطق آلاینده قرار گرفته است.

نماینده شهربابک در مجلس با اشاره به منطقه حفاظت شده دهج اظهار داشت: با توجه به اینکه کل منطقه دهج منطقه حفاظت شده است و مردم این منطقه امکان اخذ هرگونه مجوز برای راه‌اندازی طرح‌های تولیدی و صنعتی را ندارند، طرحی در شورای عالی محیط زیست برای خارج شدن بخشی از دهج از منطقه حفاظت شده مطرح اما در این طرح اکثر روستاها دیده نشده است.

وی بیان داشت: از معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تقاضا کردیم تا در این طرح بازنگری شود و مشکلات مردم این روستاها برطرف و ایشان نیز قول مساعد داد تا بررسی‌های لازم در این زمینه به عمل آید.

اسدی خاطرنشان کرد: در زمینه نبود امکانات آزمایشگاهی در محیط زیست شهرستان شهربابک نیز رایزنی و مقرر شد، اعتبار لازم برای خرید تجهیزات تأمین شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید