امام جمعه هرمز: همه نگاه‌ها به انتخابات ایران است

هرمزبان – امام جمعه هرمز گفت: انتخابات مجلس در اسفندماه بسیار مهم و همه نگاه‌ها به انتخابات آینده در ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز در خطبه های های نماز جمعه این هفته جزیره الشهداء هرمزدر مسجد جامع این جزیره برگزار شد،با اشاره به حمله مقتدرانه موشکی سپاه پاسداران به مقر های جاسوسی رژیم کودککش اسرائیل و محل آموزش و توسعه تروریست آمریکا در اربیل کردستان عراق و ادلب سوریه گفت: حمله موشکی به مقرهای تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل عراق  این پیام را به اسرائیل و جهان مخابره کرد که اسرائیل و داعش در یک ردیف قرار دارند و این عملیات یک هشدار بسیار محکم به رژیم غاصب صهیونیستی بود که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع مردم ایران اسلامی گرفتار انتقام سخت فرزندان غیورومقتدر ایران اسلامی خواهد بود.

امام جمعه هرمز با اشاره به گذشت بیش از ۱۰۰ روز از طوفان القصی وبرتری گروه های مقاومت در غزه اظهارداشت: امروز همه مردم دنیا مشاهده می‌کنند که رژیم غاصب صهیونیستی شکست خورده است و فلسطین و مردم غزه پیروز شدند علتش این است که یک جبهه عظیم مردمی و بین‌المللی علیه جنایات این رژیم در تمام جهان شکل گرفته است و امروز افکار عمومی علیه اسرائیل به وجود آمده است.

حجت الاسلام رستاخیز درادامه بااشاره به ولادت حضرت علی (ع) بیان کرد: امام چراغ راه هدایت است کلام امام برای رسیدن به ارزش این است به فرموده امام جواد علیه السلام هر کالای گرانی بهای او اعتماد و اطمینان به قدرت خداوند متعال است.

خطیب جمعه هرمز اظهارداشت: راه شناخت حضرت علی علیه السلام این است که فاصله خودمان را در عمل به حضرت نزدیک کنیم هر اندازه از حضرت علی علیه السلام در عمل دور باشیم به همان اندازه از شناخت حضرت دور می‌شویم.

وی گفت: حضرت علی علیه السلام در مقابل اجرای تکلیف الهی هوای نفس را قربانی کرد اولین کسی بود که به پیامبر ایمان آورد ایمان حضرت علی به معنای اعلان جنگ با قدرت‌ها در آن زمان بود ایمان حضرت علی عین شجاعت حضرت بود.

امام جمعه هرمز بااشاره به مراسم معنوی اعتکاف گفت: یکی از عبادات ناب که می‌تواند حیات و زندگی انسان را پاک کند اعتکاف است در اعتکاف انسان سه روز از امور مادی فاصله می‌گیرد به باطن خود توجه می‌کند با خداوند متعال مناجات می‌کند اعتکاف این ویژگی را دارد که ناآرامی و اضطراب را به آرامش تبدیل می‌کند.

خطیب جمعه  هرمز بااشاره به انتخابات  سال جاری بیان کرد: جایگاه مردم در حکومت اسلامی جایگاه ویژه‌ای است و انتخاب نظام اسلامی انتخاب مسئولان نظام، نظارت مردم بر زمامداران مشارکت مردم در قانونگذاری نقش مردم در پشتیبانی دولت از ویژگی‌های حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام رستاخیز با اشاره به سبک زندگی اسلامی اظهارداشت: سبک زندگی با هویت ارزش و فرهنگ یک جامعه رابطه دارد و روی جامعه تاثیر مستقیم می‌گذارد.

وی گفت: سبک زندگی غربی مدل زندگی را هویت زن و مرد مسلمان را تغییر می‌دهد.

امام جمعه هرمز اظهارداشت: خانواده شاهراه اصلی رسیدن به پیشرفت و کمال است سبک زندگی غربی هدفش به چالش کشیدن خانواده و تقدس آن است.

وی افزود: غرب با ابزارهای مختلف با جنگ نرم مانند شبکه های اجتماعی وارد میدان شده است و در آن بستر سبک زندگی را تعریف می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی جزیره هرمز  گفت: غربی‌ها تا جایی پیش رفته‌اند که بعضی از مردم را نسبت به اسلام و دین بدبین می‌کنند نقش مادری را بی‌ارزش جلوه می‌دهند با این کارها پایه خانواده ضعیف می‌شود.

وی گفت: مشکلاتی که سبک زندگی غربی به وجود می‌آورد این است که زن و مرد ناسازگار می‌شوند مصرف گرایی جای قناعت را می‌گیرد نوع پوشش را تغییر می‌دهد به مرور زمان ارزش‌ها اعتقادات و آینه‌ها و فرهنگ بومی و محلی هر منطقه را از بین می‌برد امنیت را به چالش می‌کشد خشونت در خانواده آمار طلاق زندگی مجردی افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه هرمز اظهارداشت: نظم اسلامی و روش زندگی اسلامی از تقوا دوری از گناه سرچشمه می‌گیرد وقتی باطن اصلاح شد ظاهر هم اصلاح می‌شود نظم ظاهری و روش زندگی اسلامی با تقوا و تغییر باطن  بوجود می‌آید.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید