خبر فوری

دست‌یابی جهاد دانشگاهی به دانشی که کشور را از واردات مواد اولیه برای تولید فولاد بی‌نیاز کرد

هرمزبان –رئیس جهاد دانشگاهی از دستیابی جهاد دانشگاهی به دانشی که کشور را از واردات مواد اولیه برای تولید فولاد بی‌نیاز می‌کند، خبر داد.

حسن مسلمی نائینی پنجشنبه شانزدهم آذرماه، در آئین تکریم از وحید دلپسند رییس سابق جهاددانشگاهی واحد هرمزگان و معارفه احمد زاهری رییس جدید این واحد، اظهار کرد: ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای حل مسائل هرمزگان را نباید به محدود به جهاد دانشگاهی استان دانست؛ بلکه مسائل و چالش‌ها از طریق شبکه گسترده جهاددانشگاهی در کشور طرح و پیگیری می‌شود.

وی ضمن با بیان تبریک روز دانشجو، افزود: شهدای دانشجوی ایران، هوشیاری و بصیرت دانشگاه را در سالیان گذشته نشان دادند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با ذکر این نکته که جهاددانشگاهی از ابتدای تشکیل به کارهای بر زمین مانده ورود می‌کرد، عنوان کرد: برخی اقدامات علمی و پژوهشی به هر دلیلی توسط سایر دانشگاه‌ها و مراجع پیگیری و اجرا نمی‌شود؛ ولی وقتی آن مهم نیاز روز جامعه باشد، نخبگان و پژوهشگران جهاددانشگاهی با اخلاص وارد میدان می‌شوند.

وی، با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان که امکان فعالیت جهاد روی آن‌ها وجود دارد، بیان کرد: وجود بیش از 2 هزار کیلومتر مرز دریایی، وجود ظرفیت‌های بی‌بدیل، بندری، صنعتی و کشاورزی و ظرفیت‌های گسترده حوزه گردشگری از جمله فرصت‌هایی است که می‌توان فعالیت‌های علمی و پژوهشی متعددی انجام داد.

مسلمی‌نائینی، برای توسعه علمی و پژوهشی استان هرمزگان در ابتدا باید ارتباط میان دانشگاه‌های خود هرمزگان تقویت شود، خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و دانشگاه‌ها باید از انجام اقدامات موازی پرهیز کنند و راه‌حل جلوگیری از بروز چنین اقدامات موازی، تقویت همکاری‌ها و تعاملات است.

وی، با بیان این نکته که جهاد دانشگاهی دارای شبکه‌ای قوی و گسترده برای حل مسائل کشور دارد، اظهار کرد: ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای حل مسائل استان هرمزگان را نباید به محدود به جهاد دانشگاهی هرمزگان دانست؛ بلکه مسائل و چالش‌ها از طریق شبکه گسترده جهاد دانشگاهی کشور طرح و پیگیری می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی، با اشاره به نیاز شرکت‌های فولادی به ماده اولیه «مگنتیت»، تشریح کرد: اگر ظرفیت تولید این مواد معدنی در کشور به اتمام برسد به ناچار باید اقدام به واردات «مگنتیت» در کشور کنیم؛ اما جهاددانشگاهی به دانش تبدیل «هماتیت» به «مگنتیت» دست پیدا کرده است و این چالش را برای صنعت فولاد حل نمود که این طرح با استقبال استاندار هرمزگان نیز روبرو شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید