خبر فوری

عباس کمالی: الحاق بیش از ۳۰۰۰ هکتار زمین به محدوده شهری بندرعباس

هرمزبان – عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از الحاق بیش از ۳۰۰۰ هکتار زمین به محدوده شهری بندرعباس خبرداد.

عباس کمالی، پنجشنبه شانزدهم آذرماه، در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های دولت در حوزه راه و شهرسازی در استان هرمزگان پرداخت و اظهار کرد: احداث مسکن ۴۹ هزار و ۹۵۰ واحد در مناطق شهری و ۱۶ هزار واحد نیز در روستاها از تعهدات چهارساله دولت برای استان هرمزگان بود که تصمیم گرفته شد این برنامه به صورت یکجا اجرایی شود.

وی با بیان اینکه لازمه اجرایی شدن این برنامه تأمین زمین بود، افزود: در اتفاقی بی سابقه طی مدت یک سال و اندی، بیش از  سه هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای  استان هرمزگان الحاق شد که بیشتر در شهر بندرعباس است و ۴۶۷ هکتار نیز به محدوده روستاها اضافه شد که بیش از ۱۲۳ درصد از نیاز استان در حوزه شهری زمین تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان تعداد ثبت نامی های هرمزگان در سامانه نهضت ملی مسکن را ۱۵۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۴۶ هزار نفر از ثبت نام شدگان با شاخص‌ها و معیارهای در نظر گرفته شده به عنوان واجد شرایط شناخته شدند.

وی افزود: تاکنون ۱۰ هزار نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس آورده ۴۰۰ میلیون ریالی خود را واریز کرده‌اند.

کمالی، همکاری بانک ها در بحث نقدینگی و تامین منابع اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بسیار مهم دانست و تصریح کرد:  بانک مسکن در هرمزگان بیشترین همکاری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته است.

وی گفت: انتظار می رود که سایر بانک‌ها نیز در زمینه تأمین منابع مالی طرح ملی نهضت ملی مسکن در هرمزگان پای کار بیایند و با پرداخت به موقع تسهیلات در اجرای خوب طرح همکاری و مشارکت داشته داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان عنوان کرد: آپارتمان‌های ۱۵ هزار واحدی بندرعباس که عملیات تسطیح آن‌ها در چند روز گذشته آغاز شده تا چند ماه آینده کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن خانه های ویلایی به جز در بندرعباس و حاجی آباد، در سایر شهرستان ها ساخته می شود البته در شهرستان میناب ۲ طبقه خواهد بود، افزود: ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز در سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان افتتاح  خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید