شرایط برای گام برداشتن در مسیر توسعه در هرمزگان فراهم است

هرمزبان – رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) در خصوص اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، دریایی، ترانزیتی، بندری و … است که دولت‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق متناسب با برنامه‌های توسعه برای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها تلاش کنند.

احمد زاهری در نشست رئیس جهاد دانشگاهی کشور با رئوسای دانشگاه‌های استان هرمزگان که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان هرمزگان برگزار شد، گفت: با وجود تمام ظرفیت‌های گسترده در هرمزگان ظرفیت دریایی و ساحلی این استان از سایر بخش‌ها پررنگ‌تر است و پهنه عظیم نوار ساحل استان هرمزگان و حضور در کنار دریای عمان و خلیج‌فارس باعث شده است که موقعیت اقتصادی و ژئوپلوتیک استان هرمزگان با سایر نقاط کشور متمایز باشد.

رئیس جهاددانشگاهی هرمزگان با بیان این نکته که با توجه به ظرفیت‌های دریایی هرمزگان، مخاطب اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در خصوص اقتصاد دریا محور را استان هرمزگان می‌دانم، تصریح کرد: تمام ارکان نظام مقدس اسلامی و جامعه دانشگاهی و نخبگانی استان هرمزگان هر کدام برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب وظیفه‌ای را بر دوش دارند.

زاهری با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌ها دوره‌ای رئوسای دانشگاه‌های هرمزگان با محوریت اقتصاد دریا محور، خاطر نشان کرد: توجه به اقتصاد دریامحور و انجام پژوهش‌های متعدد در این زمینه توسط پژوهشگران و جامعه دانشگاهی می‌تواند روی توسعه اقتصادی استان هرمزگان بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به نگاه ویژه استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در هرمزگان نسبت به جامعه دانشگاهی و لزوم توسعه اقتصاد دریایی، گفت: خوشبختانه شرایط و هم‌افزایی خوبی میان ارکان دولت و حاکمیت در استان هرمزگان برقرار است و شرایط برای گام برداشتن در مسیر توسعه فراهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید