خبر فوری

ظرفیت‌های شبکه جهاددانشگاهی برای توسعه اقتصاد دریامحور در استان هرمزگان به میدان می‌آید

هرمزبان –رئیس جهاد دانشگاهی کشور در نشست مشترک با روسای دانشگاه‌های استان هرمزگان تاکید کرد: ظرفیت‌های شبکه جهاددانشگاهی برای توسعه اقتصاد دریامحور در این استان به میدان می‌آید.

حسن مسلمی‌نائینی، در نشست مشترک با روسای دانشگاه‌های استان هرمزگان که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد، با ذکر این نکته که سیاست جدید در اجرای برنامه‌ها، استفاده حداکثری از جامعه دانشگاهی است، اظهار کرد: با تقویت تعاملات و همکاری‌های میان جهاددانشگاهی و جامعه دانشگاهی اقدامات بزرگی در حوزه اقتصاد دریامحور رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم دریایی و غیردریایی هرمزگان، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی این استان تولید جلبک در هرمزگان است که از این محصول می‌توانیم برای مصارف دارویی، بهداشتی، سوخت زیستی صنایع و درمان کم‌خونی و کمبود آهن و … استفاده شود.

رییس جهاددانشگاهی با ذکر این نکته که دانش فنی از طریق شبکه عظیم جهاددانشگاهی در کشور در جریان است، بیان کرد: دانش فنی طرح‌های مختلفی که در استان‌های مختلف در حال اجرا است از طریق شبکه عظیم وبه هم پیوسته جهاددانشگاهی می تواند در اختیار دانشگاه‌ها و جامعه دانشگاهی هر استان قرار بگیرد تا پژوهش‌ها و تحقیقات گسترده‌ای روی هر حوزه صورت بگیرد و در این صورت قطعا شاهد خلاقیت‌ها و ثبت اتفاقات علمی بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

دکتر مسلمی‌نائینی با اشاره به فعالیت بالغ بر ۱۰۰ واحد جهاددانشگاهی در سراسر کشور، تشریح کرد: هر استان ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی منحصربه فردی را دارد از طرفی هر استانی نیز دارای توانمندی‌های علمی و پژوهشی خاصی است و این آمادگی را داریم که ظرفیت‌های ملی شبکه جهاددانشگاهی را برای توسعه اقتصاد دریامحور در استان هرمزگان به میدان بیاوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید