مهدی نوبانی: پژوهشگران هرمزگانی خلاقیت‌شان را در نمایشگاه هفته پژوهش نشان دادند

هرمزبان – مهدی نوبانی شهردار بندرعباس گفت: پژوهشگران هرمزگانی نبوغ و خلاقیت خود را در نمایشگاه هفته پژوهش نشان دادند.

مهدی نوبانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تحقیق و پژوهش در دنیای امروزی را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و اظهار کرد: دانش و تکنولوژی بشر به‌صورت مستقیم با اقدامات پژوهشی در ارتباط است و پژوهش را می‌توان محور رشد و شکوفایی دانش دانست.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز، دانش و آگاهی یکی از عوامل اصلی پیشرفت و توسعه است، گفت: میزان آگاهی به اندازه مصرف اطلاعات و گستره دانایی وابسته است. به همین دلیل، دسترسی سریع و آسان به منابع معتبر علمی و پژوهشی اهمیت ویژه‌ای دارد.

شهردار بندرعباس دانستی‌های انسان را مبتنی بر دو عامل مطالعه منابع اطلاعاتی و انجام پژوهش ارزیابی و بیان کرد: اگر دانسته‌ها براساس نتایج پژوهش‌های گذشته باشد، به مصرف اطلاعات پرداخته‌ایم و اگر مبتنی بر مشاهده‌ها و تحلیل‌های امروزی باشد، تلاش ما به تولید اطلاعات منجر شده است. بنابراین می‌توان گفت منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید، حاصل فعالیت‌های پژوهشی است.

وی نمایشگاه هفته پژوهش استان هرمزگان را نمایش نبوغ، ایده و خلاقیت جوانان پژوهشگر هرمزگانی دانست و افزود: انجام پژوهش‌های بی‌نظیر توسط جوانان هرمزگان قطعا پنجره‌ای رو به دنیای علم تکنولوژی و پیشرفت کشور و منطقه باز خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید