خبر فوری

فردا، پایان فرصت انتخاب رشته‌محل آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم‌پزشکی

هرمزبان –فرصت انتخاب رشته‌محل‌ آزمون دکتری تخصصی رشته‌های تخصصی علوم‌پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی فردا به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل ازایسنا، فرایند انتخاب رشته‌محل آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی از صبح چهارشنبه، ۱۵ آذر آغاز شده و تا روز شنبه ۱۸ آذر ماه ادامه دارد.

نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم‌پزشکی، روز سه‌شنبه، ۱۴ آذر ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و در اختیار داوطلبان قرار گرفت. داوطلبان، ۲ برابر ظرفیت برای مرحله شفاهی به دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند.

فرصت ثبت‌نام در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم‌پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ از دوشنبه ۹ مرداد ماه آغاز شد و در ۱۵ مرداد به پایان رسید. پس از پایان فرصت ثبت‌نام، نام‌نویسی در این آزمون دو بار تمدید شد.

زمان برگزاری این آزمون در سال جاری نسبت به ادوار گذشته تغییر کرد و این آزمون که همواره در تیر ماه برگزار می‌شد، برای نخستین‌بار در نیمه دوم سال و در روز پنج‌شنبه ۴ آبان برگزار شد.

۱۱ هزار و ۹۴۴ نفر متقاضی شرکت در این دوره بودند. داوطلبان در ۷۱ رشته تخصصی به رقابت پرداختند و ۳۱ حوزه امتحانی میزبان برگزاری آزمون بودند.

به گفته محمدمهدی نوروزشمسی، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی؛ نتایج نهایی این آزمون در هفته آخر دی ماه اعلام می‌شود.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید