انتقاد رئیس کل دادگستری از کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی هرمزگان

هرمزبان –رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین قاضی ویژه برای نظارت بر عملکرد کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی، امروز (پانزدهم آذرماه)، در نهمین جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در جریان این نشست موضوعات مرتبط با مشکلات شرکت‌های صادر کننده فرآورده های نفتی در خصوص حمل محصولات شان به وسیله فلکسی تانک مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این خصوص کار کارشناسی بیشتری انجام شود و مصوبات مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به بررسی عملکرد کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی استان هرمزگان در جلسه ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری، گفت: عملکرد این کارگروه به هیچ وجه مطلوب نیست و در نتیجه این عملکرد ضعیف هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نمونه و سند اظهار شده در انتظار تصمیم گیری به سر می برند که بعضی از آنها مربوط به ابتدای سال ۱۴۰۱ هستند و بیش از یکسال و نیم از زمان تحویل آنها گذشته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: متأسفانه جلسات متعددی از کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی استان هرمزگان به علت عدم حضور کامل و مؤثر اعضا برگزار نشده و برخلاف سیاست‌های تسهیل تجارت در این کارگروه، کار گره خورده است.

قهرمانی یادآور شد: تأخیر کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی استان هرمزگان در تصمیم گیری برای تجار و بازرگانان خسارات و هزینه های مادی و معنوی هنگفتی را به دنبال داشته که از جمله مهمترین آنها می توان به اجبار صادرکنندگان به سپردن تضامین سنگین و پرداخت سود بانکی و وثیقه جهت صادرات محموله هایشان اشاره نمود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: بر این اساس مصوب شده که دو تیم به صورت مستمر در دو شیفت کاری تمام این ۲ هزار و ۸۰۰ نمونه و سند اظهار شده را بررسی کنند و یک قاضی هم به نمایندگی از دادستان بر عملکرد آنها نظارت کند تا مشکلات صادر کنندگان فرآورده‌های نفتی هر چه زودتر حل شود.

قهرمانی به همراه دادستان مرکز استان در ادامه با حضور در یکی از آزمایشگاه های همکار اداره استاندارد، ضمن نظارت بر فرآیند اقدامات این مرکز در جریان مراحل انجام آزمایشات قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه ارائه خدمت باید در محل کانون خدمت گیرندگان باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه آزمایشات ضرورت دارد با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به استقرار تمامی تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز در استان هرمزگان، پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین پس از استماع مشکلات و مطالبات مسئولان آزمایشگاه مذکور، به منظور رفع موانع موجود جهت تسریع در روند اعلام نتایج آزمایشات، دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید