خبر فوری

حجت الاسلام عبادی زاده: حضور جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های هرمزگان تقویت شود

هرمزبان –نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: حضور جهاددانشگاهی در کمیته‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی باید پر رنگ‌تر شود و دفتری در دانشگاه‌های استان هرمزگان راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، امروز (پانزدهم آذرماه)، در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با ذکر این نکته که جهاد دانشگاهی به کارهای بر زمین مانده ورود می‌کند، اظهار کرد: استان هرمزگان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف را در خود جای داده است که چندین هزار کیلومتر نوار ساحلی، جزایر گوناگون و اشراف به ۲ دریای عمان و خلیج‌فارس از جمله این ظرفیت‌ها است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، در خصوص جزایر و سواحل مکران، بیان کرد: وسعت جزیره قشم، از ۲۰ کشور دنیا بالاتر است و ظرفیت‌های خیلی خوبی در زمینه جزایر داریم که متاسفانه نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های این منطقه به خوبی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه صنعت، پتروشیمی و توسعه صنایع در حال انجام است، مطرح کرد: حضور جهاددانشگاهی در بخش‌های علمی توسعه‌ای استان هرمزگان می‌تواند در تقویت نقش جهاددانشگاهی در روند توسعه استان اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که همواره یکی از موضوعات مورد تاکید در جلسات با مدیران، تعامل با جهاددانشگاهی است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی برای ارائه ظرفیت‌های خود باید رابطه خود با دانشگاه‌ها و صنایع بزرگ استان را از طریق ایجاد دفاتر نمایندگی تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور جهاددانشگاهی در کمیته‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی باید پر رنگ‌تر شود و دفتری در دانشگاه‌های استان هرمزگان راه‌اندازی شود.

امام جمعه بندرعباس، توجه به نخبگان دانش‌آموزی را یکی از نقاط قوت جهاددانشگاهی هرمزگان دانست و مطرح کرد: حلقه اتصال اقدامات پژوهشی و خلاقانه دانش‌آموزی به خوبی توسط جهاددانشگاهی ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به اهمیت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، (مدظله‌العالی)، گفت: هنوز بسیاری از مدیران و بدنه علمی کشور ایران را به عنوان یک کشور دریایی نپذیرفته‌اند. در طول تاریخ حاکمان ایران وقتی به دریا می‌رسیدند متوقف می‌شدند دقیقا برعکس کشور بریتانیا که استعمار خودرا از طریق دریا بر جهان گسترانید.

وی با اشاره به این نکته که امیدوارم در آینده شاهد پژوهش‌ها و تحقیقات علمی در حوزه اقتصاد دریا توسط جهاددانشگاهی باشیم، اظهار کرد: اتصال جهاددانشگاهی استان هرمزگان با دانشگاه‌های بزرگ کشور و دانشگاه‌های بین‌المللی باید تقویت شود؛ چراکه برخی از صنایع مدعی هستند برخی از دانشگاه‌های هرمزگان توانایی علمی پاسخگویی به نیازهای ما را ندارند که توصیه کرده‌ام موضوعات علمی از طریق دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی با سایر دانشگاه‌های برتر کشور و جهان پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید