سردار علی اکبر جاویدان: انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۸۷ میلیارد ریال در هرمزگان کشف شد

هرمزبان –فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۸۷ میلیارد ریال با تلاش ماموران انتظامی این استان در شانزدهمین طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز اجرا و کشف شد.

سردار علی اکبر جاویدان امروز (پانزدهم آذرماه)، با اعلام این خبر افزود: ماموران انتظامی استان طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با خودروهای شوتی و شناسایی محل‌های سوخت را به مدت ۷۲ ساعت در استان اجرا کرد.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی با انجام ایست و بازرسی‌های مقطعی و کنترل محورهای فرعی استان، ۹۳ دستگاه خودروی شوتی و حامل قاچاق را در استان شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: همچنین در این راستا انواع کالا شامل ۲ دستگاه خودرو لوکس، ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق، یک تُن فرآورده شیلاتی، مقدار ۴۳۷ هزار لیتر سوخت قاچاق، تعداد ۹۶ راس احشام، یک دستگاه جرثقیل، ۹ عدد لوازم کوهنوردی، یک دستگاه صنعتی برش چوب، تعداد هشت هزار و ۲۴۴ بطری نوشیدنی خارجی، تعداد ۱۲ حلقه لاستیک و یک دستگاه یخچال قاچاق در این طرح کشف شد.

سردار جاویدان بیان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کالای کشف شده را ۴۸۷میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که نسبت به تشکیل پرونده در این رابطه و ارسال آن به مراجع قضایی نیز اقدام شد.

پرادو ۶۰ میلیادر ریالی قاچاق در توقیف پلیس هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین اشاره کرد:‌ یک دستگاه خودرو پرادو ۶۰ میلیارد ریالی قاچاق با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی شهرستان میناب شناسایی و کشف شد.

سردار جاویدان افزود: ماموران انتظامی پاسگاه بندزرک از توابع شهرستان میناب روز گذشته حین گشت زنی و کنترل محورهای میناب به جاسک به یک دستگاه خودرو تویوتا پرادو مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی بیان کرد: راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و گریز طولانی، راننده عرصه را برخود تنگ دید و با رهاکردن خودرو از محل متواری شد، پس از استعلام سامانه از پلاک‌های خودرو مشخص شد که مربوط به یک خودروی دیگر بوده و این خودرو قاچاق است.

وی اضافه کرد: ارزش خودرو قاچاق کشف شده بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۶۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید