غلامعلی جاودان: دانشگاه‌ها باید متناسب با شرایط منطقه‌ای تصمیم‌گیری کنند

هرمزبان –غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: از وزارت بهداشت می‌خواهیم که اجازه بدهد دانشگاه‌ها بتوانند متناسب با شرایط منطقه‌ای تصمیم‌گیری کنند و اعتبارات را بر این اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند.

غلامعلی جاودان امروز (پانزدهم آذرماه)، در همایش دو روزه مدیران توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کشور که در هتل هما برگزار شد، خطاب به حاضرین اظهار کرد: علاوه بر پیشگیری، سطح یک درمان هم برعهده معاونت بهداشت است و شما نیز که مسئولیت ستادهای گسترش شبکه معاونت‌ها را برعهده دارید؛ توسعه، جذب و مدیریت نیرو را در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام می‌دهید.

وی افزود: تربیت بهورز که از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، همچنین کارشناسان و مراقبان سلامت در محله اول تحت مدیریت شما انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه هر استانی چالش‌های بهداشتی خاص خود را علاوه بر چالش‌های کشوری دارد، گفت: در صورت عدم مدیریت نیروی انسانی و تامین زیرساخت‌های مربوطه ارائه خدمات به خوبی صورت نخواهد گرفت.

جاودان بیان کرد: از وزارت بهداشت می‌خواهیم که اجازه بدهد دانشگاه‌ها بتوانند متناسب با شرایط منطقه‌ای تصمیم‌گیری کنند و اعتبارات را بر این اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند.

وی در پایان افزود: شرایط محیطی باید در تامین اعتبارات و زیرساخت‌های بهداشتی درمانی مورد توجه قرار گیرد. همچنین در جزایر ما به این موارد توجه شود.

غربالگری دیابت و فشارخون به‌طور جدی پیگیری شود

محسن بارونی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز در این همایش گفت: با همین منابعی که وجود دارد باید به دنبال مدیریت و تخصیص بهینه منابع باشیم.

وی با اشاره به اهمیت غربالگری فشار خون و دیابت، افزود: ثبت اطلاعات پویش دیابت و فشارخون در کشور در حال انجام است و امیدواریم خارج از این پویش نیز بررسی این موارد به طور جدی پیگیری شود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز خیلی دغدغه‌ی بهداشت را دارند و معتقدند که شبکه بهداشت باید تقویت شود.

بارونی بیان کرد: کل بودجه‌ای که از ابتدای سال به حوزه بهداشت اختصاص پیدا کرده  ۶هزار میلیارد تومان بوده و به یک میلیون و ۷۵۰هزار نفر، خدمات کامل ارائه شده است. بنابراین ارائه خدمت در بهداشت بسیار گران است.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که به ازای هر ۱ دلار سرمایه گذاری در حوزه بهداشت ۱۷ دلار برمی‌گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید