خبر فوری

مهدی دوستی:کمک جهاد دانشگاهی برای اقتصادی کردن تامین آب کشاورزی از طریق دریا

هرمزبان – مهدی دوستی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور خواستار کمک جهاد دانشگاهی برای اقتصادی کردن تامین آب کشاورزی از طریق دریا شد.

استاندار هرمزگان، در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی و علمی جهاد دانشگاهی در تحقق توسعه پایدار، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با رویکرد جهادی وارد عرصه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی شد و اقدامات بزرگی را در این زمینه در کشور رقم زد.

وی، با اشاره به لزوم فعالیت تحقیقاتی جهاد دانشگاهی روی آب‌شیرین‌کن‌ها، عنوان کرد: اگر بتوانیم میزان مصرف برق به ازای هر مترمکعب آب را به میزان مشخصی کاهش دهیم، تامین آب مورد نیاز برای کشاورزی از دریا اقتصادی خواهد شد و می‌تواند اتفاقات تاریخی را در کشور رقم بزند.

استاندار هرمزگان، با ذکر این نکته که در حال حاضر کشاورزی از طریق شیرین‌سازی آب دریا صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: در صورت اقتصادی کردن این امر بخش اعظمی از اراضی حاصل‌خیز کشور زیر کشت خواهد رفت و چندین میلیارد دلاری که هر ساله برای واردکردن نهاده دامی صرف می‌شود، ذخیره خواهد شد.

دوستی، با اشاره به تولید جلبک در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان نیازمند اجرای طرحی در خصوص تولید جلبک برای مصارف دارویی و دامداری و استفاده در سوخت زیستی است که حضور قدرتمند جهاد دانشگاهی در این زمینه می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید