خبر فوری

حسن مسلمی نائینی : ایران به یکی از کشورهای مقصد در زمینه درمان ناباروری تبدیل شده است

هرمزبان – حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: ایران به یکی از کشورهای مقصد در زمینه درمان ناباروری تبدیل شده است.

حسن مسلمی نائینی، روز گذشته در دیدار با استاندار هرمزگان که در دفتر استاندار هرمزگان در شهر بندرعباس برگزار شد، جهاد دانشگاهی را پیشران توسعه علمی و پژوهشی کشور دانست و اظهار کرد: ورود جهاددانشگاهی به حوزه آموزش اتفاقات بزرگی را به ثبت رساند.

وی با اشاره به سوابق فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی، عنوان کرد: ایران یکی از کشورهای موفق در حوزه درمان ناباروری بوده و در حال حاضر به یکی از کشورهای مقصد در این زمینه تبدیل‌شده است.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت پژوهشی و عملیاتی جهاددانشگاهی، تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهشی و علمی در کنار اقدامات عملی واجرایی باعث شده است که این نهاد موفقیت‌های بی‌نظیری در زمینه‌های پزشکی، کشاورزی، تکنولوژی، حوزه‌های نفتی و فرهنگی کسب کند.

مسلمی‌نائینی، خبرگزاری ایسنا را یکی از پرمخاطب‌ترین خبرگزاری‌های کشور دانست و گفت: خبرگزاری ایسنا در میان جوانان به‌خصوص دانشجویان از اهمیت و پویایی ویژه‌ای برخوردار است که همواره تمام این ظرفیت را برای توسعه و پیشرفت ایران به کار گرفته است.

وی با ذکر این نکته که خبرگزاری بین‌المللی ایکنا در حوزه‌های قرآنی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این خبرگزاری بین‌المللی که باهدف ترویج مفاهیم قرآنی فعالیت می‌کند، به ۲۲ زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی با بیان این نکته که دقیق‌ترین نظرسنجی‌ها و افکارسنجی‌ها توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، افزود: جهاد دانشگاهی از طریق مرکز افکار سنجی ایسپا دقیق‌ترین و به‌روزترین نظرسنجی‌های کشور در حوزه‌های مختلف را انجام می‌دهد که این مهم یک ظرفیت برای مدیران و تصمیم‌گیران محسوب می‌شود.

مسلمی نائینی، با اشاره به افتتاح قطار پرند توسط رئیس جمهور، تصریح کرد: سیستم رانش این قطار که از پیچیدگی‌های خاصی نیز برخوردار است توسط جهاد دانشگاه طراحی و ایجادشده است.

گفتنی است در این نشست مشترک تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و استانداری هرمزگان به امضای دکتر حسن مسلمی نائینی و مهدی دوستی رسید.

زمینه‌های همکاری مشترک بیان‌شده در این تفاهم‌نامه شامل همکاری در زمینه برطرف نمودن مسائل و چالش‌های استان هرمزگان در زمینه انجام پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های فرهنگی و مطالعات علوم انسانی و اجتماعی و غیره، توسعه فناوری انرژی‌های نو و تجدید پذیر استان با بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه انرژی‌های نو (آبی، بادی، خورشیدی، زیست‌توده و زمین‌گرمایی)، همکاری در حوزه جوانی جمعیت، درمان ناباروری و جلوگیری از سقط‌جنین، راه‌اندازی مرکز درمان پیشرفته بیماری‌ها در استان هرمزگان شامل غربالگری، پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان سرطان سینه، زخم دیابت و … و هدایت و حمایت از تجاری‌سازی فناوری‌های به بلوغ رسیده با همکاری دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری به‌منظور حمایت از فناوران می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید