خبر فوری

حجت‌الاسلام رحمانی: همایش تقریب مذاهب اسلامی در بندرعباس برگزار شد

هرمزبان – حجت‌الاسلام رحمانی سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس گفت: همایش تقریب با موضوع نقش انقلاب اسلامی در شکل گیری گفتمان وحدت، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی بندرعباس برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اهداف برگزاری همایش تقریب مذاهب در بندرعباس، اظهار کرد: همایش تقریب مذاهب دارای نگاه و رویکردی وحدت آفرین، به موضوع شیعه و سنی دارد و سعی دارد با تمرکز بر روی اشتراکات فراوان، وحدت در جامعه را تقویت کند.

وی با اشاره به استقبال نخبگان و دانشجویان از این همایش، ابراز کرد: وحدت از طریق ایجاد فضای گفت‌وگوی مسالمت آمیز و پررنگ‌کردن اشتراکات حاصل می‌شود که باید به تبیین این موضوع در جامعه پرداخته شود.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس با اشاره به حضور علمای اهل سنت در این همایش بیان کرد: نقش رهبران سنی در ایجاد تقریب مذاهب در جامعه اسلامی بسیار پررنگ است چراکه تریبون‌های برخی از بزرگان را می‌توان جریان‌ساز و گفتمان‌ساز است.

رحمانی تصریح کرد: دوستی و وحدت به اهل بیت وپیامبر اکرم (ص) نقطه مشترک میان شیعه و سنی است که جلوه زیبایی از تبلوروحدت در جامعه هرمزگان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید