آموزش‌های مقابله با بحران میان اقشار مختلف گسترش یابد

هرمزبان –معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان گفت: گسترش آموزش‌های مقابله با بحران‌ها در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان برای کاهش تلفات و خسارت‌های احتمالی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

احسان کامرانی عصر امروز (دهم مهرماه) در نشست با معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه هلال احمر، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر نقش مهم در عبور کشور از بحران ها نظیر زلزله، سیل و حوادث غیر مترقبه دارد.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی ایران به گونه‌ای است که هر ساله در معرض انواع حوادث و بحران ها قرار دارد که نقش هلال احمر در مدیریت حوادث و بحران ها غیرمترقبه مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در حوادث سال‌های اخیر هرمزگان نظیر زلزله و سیلاب برای کاهش آلام آسیب دیده گان در کنار سایر دستگاه‌های امدادی و اجرایی نقش پر رنگی داشته است که جای تقدیر دارد.

کامرانی، تصریح کرد: گسترش آموزش‌های مقابله با بحران‌ها در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان و دانشجویان برای کاهش تلفات و خسارت‌های احتمالی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی گفت: علاوه بر وقوع حوادث متعددی همچون سیلاب های ناگهانی و زلزله ها، خشکسالی بر مشکلات مردم هرمزگان در طی سه دهه اخیر افزوده است که نیازمند کمک دستگاه های امدادی برای عبور استان از مشکلات ناشی از خشکسالی به ویژه تنش کم آبی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: جذب کمک های بین المللی توسط جمعیت هلال احمر کشور و استان هرمزگان برای اجرای طرح های مقابله با خشکسالی و تنش های آبی اقدامی درخور توجه است که نیازمند گسترش آن در سراسر استان است.

وی تصریح کرد: ورود جمعیت هلال احمر کشور و استان هرمزگان برای مقابله با خشکسالی و تنش های آبی زمینه ساز کاهش مشکلات مردم ساکن در این مناطق می شود.

کامرانی، تصریح کرد: توسعه فعالیت های کارافرینی، رفع چالش های معیشتی و زیستی و اعزام تیم های پزشکی متخصص به مناطق کم برخوردار برای کاهش مشکلات مردم ساکن در این مناطق و افزایش تاب‌آوری با قدرت بیشتری دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان به واسطه جایگاه ویژه آن در کشور و قرار داشتن در معرض انواع حوادث نیازمند نگاه ویژه از سوی جمعیت هلال احمر کشور با تقویت و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید