خبر فوری

۳۰ تن محصول دامی فاسد از چرخه مصرف حذف شد

هرمزبان –مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: طی یکسال گذشته ۳۰ تن محصول دامی فاسد از چرخه مصرف استان هرمزگان حذف شد.

مصطفی فخرآبادی شامگاه دوشنبه (10 مهرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت همچنین ۳۵ هزار بازدید بهداشتی از کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی استان انجام شد و ۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین نیز کشتار شد.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته ۱۰۹ هزار آزمایش از فرآورده‌های خام دامی در هرمزگان انجام گرفته است، بیان کرد: در این مدت ۳۰ تن محصول دامی فاسد از چرخه مصرف حذف شده است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان در ادامه به صدور گواهی بهداشتی ۵۴ هزار تن فرآوردهای شیلاتی برای صادرات اشاره کرد و گفت: این میزان فرآورده شیلاتی به ۲۲ کشور اورآسیا و چین صادر شده است.

فخرآبادی یادآور شد: همچنین در قرنطینه بندر شهید رجایی نیز از ۵۴۰ هزار تُن فرآورده‌های خام دامی نمونه برداری بهداشتی شده است.

وی یادآورشد: پنج مرحله رزمایش جهادی با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان انجام شد و نظارت بهداشتی بر ۱۸ میلیون قطعه پرنده در کشتارگاه‌ها صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید