مجتبی قهرمانی

راه اندازی مجدد کارخانه تولید مفتول‌های مسی پس از ۸ ماه تعطیلی

هرمزبان –رئیس کل دادگستری هرمزگان از راه اندازی مجدد یک کارخانه تولید مفتول های مسی پس از ۸ ماه تعطیلی با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

 

مجتبی قهرمانی ظهر پنج‌شنبه (ششم مهرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و به منظور استفاده از ظرفیت بالای قوه قضائیه در جهت تحقق سیاست‌های مذکور برای امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی-قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیارات دستگاه قضایی بر اساس دستورالعمل شورای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه، تاکنون از مسائل و مشکلات بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران گره‌گشایی شده و این رویه به طور مستمر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در همین راستا پس از استمداد مدیران و کارگران یک کارخانه تولید مفتول های مسی و محصولات فرعی وابسته به مس که با شکایت طلبکاران توقیف شده بود، دستگاه قضایی استان هرمزگان برای مساعدت در این خصوص، با طرح موضوع در ستاد پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری و قرارگاه رصد و پایش تولید پس از صدور دستورات ویژه قضایی، از مزایده این کارخانه و فروش آن طبق قانون با دستور قضایی و هماهنگی لازم با محکوم له، جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: بر این اساس مقرر شد؛ به جای فروش کارخانه، حقوق محکوم له از محل تولیدات این واحد صنعتی پرداخت گردد و در نتیجه توافق بین طرفین، ۱۶۰۰ تن محصولات تولیدی ظرف ۴ ماه به محکوم له تحویل داده شود.

قهرمانی یادآور شد: حسب بررسی‌های انجام شده و گزارش مسئولان، این شرکت که در امر تولید مفتول های مسی در استان کرمان فعالیت دارد، در نتیجه اقدامات و حمایت های دستگاه قضایی استان هرمزگان با تأمین مواد اولیه و نصب تجهیزات لازم، مجدداً وارد مدار تولید شده و مشکل تعطیلی ۸ ماهه آن به صورت کامل برطرف شده است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در این خصوص، زمینه بازگشت به کار ۷۰ نفر از کارگران مستقیم کارخانه که در این مدت بیکار شده بودند نیز فراهم شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این، ۱۵۰ نفر دیگر هم به صورت غیرمستقیم در ارتباط با این واحد تولیدی مشغول به کار شده‌اند که در مجموع با احتساب این افراد پس از اجرای دستورات قضایی برای ۲۵۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به برخی از آثار زیان بار ناشی از تعطیلی ۸ ماهه این واحد تولیدی، اذعان کرد: عدم فعالیت کارخانه در این مدت، موجب تأخیر در بازپرداخت معوقات بانکی و عدم امکان تحویل سفارشات شده بود.

وی افزود: این شرکت فقط در یک مورد از تعهدات خود، متعهد به تولید ۱۶۰۰تن مفتول مسی شده بود که با وجود این موانع و مشکلات، قادر به تولید آن نبود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: هم اکنون با نظارت دستگاه قضایی، شرکت مذکور، تولید محصول و عمل به تعهدات خود را شروع نموده است و با تشکیل جلسات متعدد با مشتریان و جلب رضایت آنها، مهلت قانونی لازم جهت انجام تعهدات نیز اخذ شده است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید به منظور حمایت حقوقی و قضایی از صنایع و واحدهای تولیدی در دادگستری استان هرمزگان، تصریح کرد: تشکیل این قرارگاه، راهی برای مطرح کردن مشکلات مدیران واحدهای تولیدی با مسئولان قضایی استان است و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در ستاد پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، در اداره کل بازرسی نیز آمادگی پیگیری مشکلات تولیدکنندگان وجود دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های متولی در خصوص صنایع و شرکت‌های تولیدی هماهنگی‌ بیشتری با هم داشته باشند تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، مشکلات و مسائل از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید