خبر فوری

علیرضا نصیری برازنده : تناژ حمل و نقل ریلی کالا در هرمزگان افزایش یافت

هرمزبان –سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه هرمزگان گفت: سه میلیون و ۱۹۴ هزار تُن کالا در ۶ ماهه نخست امسال از  راه ریلی در استان بارگیری شد که از لحاظ تناژی نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.

علیرضا نصیری برازنده روز جمعه (هفتم مهرماه) با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در این مدت ۵۳ هزار و ۸۶۹ واگن بارگیری محموله نیز انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی بیشترین رشد بارگیری انجام شده در ۶ ماه سالجاری را کانتینر مس یاد کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل در تناژ ۶۳ درصد و در تعداد واگن ۶۲ درصد افزایش بارگیری داشته است.

سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه هرمزگان اظهار کرد: همچنین در این مدت از رشد ۱۰ درصدی تخلیه محموله با چهار میلیون و ۴۸ هزار تن و رشد ۹ درصدی تعداد واگن با تخلیه ۶۷ هزار و ۴۰۰ واگن مواجه بوده ایم.

نصیری برازنده ادامه داد: در تخلیه محمولات از راه ریلی در ۶ ماهه نخست امسال بیشترین رشد تخلیه گوگرد خام بوده است که در تناژ ۱۶۲ درصد و در تعداد واگن ۱۶۳ درصد افزایش داشته ایم.

سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه هرمزگان اظهار کرد: عمده محمولات موادمعدنی، پتروشیمی، نفتی، گوگرد، آهن آلات و فولادی و کانتینری در استان است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی سالجاری بیش از ۵۹۰ هزار نفر جهت مسافرت، قطار را انتخاب و از خدمات ریلی استفاده کردند یادآورشد: این آمار نشان‌دهنده رشد سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید