خبر فوری

امام جمعه بندرعباس : تربیت نیروی انسانی متناسب با ظرفیت اشتغال هرمزگان‌ نیست

هرمزبان – نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: تربیت نیروی انسانی متناسب با ظرفیت اشتغال هرمزگان‌ نبوده است که باید از طریق تقویت ارتباط میان صنعت و مراکز آموزشی این چالش برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده صبح امروز (هشتم شهریور) در دیدار کارکنان معاونت توسعه مدیریت استانداری هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به لزوم وجود نگاه متوازن در حوزه توسعه مدیریت، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط مالی نامطلوبی کشور را از دولت قبل تحویل گرفت و همین امر باعث شد که در سال اول دولت، کشور با چالش‌هایی روبرو شود.

وی افزود: دولت برای حل مسائل و چالش‌های مالی نیازمند تحرک و فعالیت بسیار زیادی بود که حضور فعالانه در سطح جهان و انجام برخی از اصلاحات در سطوح مختلف تصمیم‌گیری باعث بهبود شرایط شد و ان‌شاءالله در سال‌های آینده، اقدامات دولت در شاخص‌های اقتصادی خود را نشان خواهد داد.

امام جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که تربیت نیروی انسانی متناسب با ظرفیت اشتغال هرمزگان‌ نبوده است، تصریح کرد: باید با تقویت ارتباط میان دانشگاه‌ها و صنایع مستقر در هرمزگان به سمت تربیت نیروی انسانی ماهر و ماندگار حرکت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید بتوانند نیروی انسانی متناسب با نیاز صنایع تربیت کنند و صنایع نیز باید نیازهای مهارتی خود را به دانشگاه‌ها ارائه کنند تا در سال‌های آینده بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال هرمزگان برطرف شود.

وی، با اشاره به لزوم تقویت و ایجاد رشته‌های مهارتی و دانشگاهی متناسب با نیاز استان هرمزگان، مطرح کرد: هنرستان‌های دریایی را باید برای اولین بار در استان هرمزگان ایجاد کنیم تا بخش زیادی از خلاء مهارتی هرمزگان برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: با توجه به اینکه تعداد اشتغال هرمزگان وضعیت خوبی نداشت، با وجود اقدامات دولت، هرمزگان همچنان از معظل بیکاری رنج می‌برد که اگر صنایع و مجموعه دولت در سالیان آینده در این زمینه همت به خرج دهند، این چالش هم حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به اهمیت استخدام نیروهای ماندگار در ظرفیت‌های شغلی، گفت: تا مادامی که نیرویی در استان هرمزگان دارای قابلیت و مهارت‌های مورد نیاز صنایع و ادارات است نباید نیرو از خارج استان وارد هرمزگان شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید