خبر فوری

مرضیه سی سی پور : خلیج‌فارس مواج می شود

هرمزبان – کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز با فعالیت سامانه مونسون در مناطق دریایی هرمزگان، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مرضیه سی سی پور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در مناطق دریایی استان، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا خواهد شد و سرعت باد در مناطق شرقی تنگه هرمز گاه به حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی بیان کرد: با توجه به مواج بودن دریا، شناورهای سبک از تردد دریایی در مناطقی چون جاسک، قشم، هرمز، هنگام و لارک خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر مرکزی و شرقی استان انجام شود.

سی سی پور با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان از جمله ارتفاعات شرقی و شمالی رگبار پراکنده باران همراه با رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: از لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری نوسان یک تا دو درجه‌ای دما مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان در پایان گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری نیز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا بویژه در ساعات صبح تا ظهر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید