خبر فوری

محمدرضا ماندگاری : خرید لیموترش در هرمزگان از مرز ۱۰ هزار تن گذشت

هرمزبان – محمدرضا ماندگاری رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: خرید لیموترش در استان هرمزگان از مرز ۱۰ هزار تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، محمدرضا ماندگاری صبح امروز (هشتم شهریورماه) در همین خصوص، اظهار کرد: خرید توافقی لیمو ترش در استان هرمزگان با با رشد سه برابری، از مرز ۱۰هزار تن گذشت.

وی تصریح کرد: با هدف ایجاد تعادل و توازن در بازار عرضه لیموترش از ابتدای فصل خرید تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن لیموترش مازاد بر نیاز باغداران خریداری شده است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه چهار مرکز خرید هشتبندی، جغین، آبنمای رودان و برنطین در شهرستان‌های رودان و میناب کار خرید را بر عهده دارند، گفت:  لیمو ترش بسته به نوع درجه از هفت تا ۱۰ هزار تومان از باغداران خریداری می شود.

وی افزود: میزان خرید لیموترش از باغدارن استان با ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده که این میزان برای نخستین بار در استان خریداری شده است.

ماندگاری خاطرنشان کرد: عمده محصول خریداری شده به مراکز خشک کن در آبنمای رودان، حاجی‌آباد، جغین و هشتبندی جهت فرآوری و تبدیل به لیمو عمانی ارسال شده و بخش کمی نیز جهت تولید کنسانتره به کارخانه سنوس جیرفت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه وجه خرید لیموترش در سامانه ثبت و بزودی به حساب باغداران واریز می‌شود، گفت: مرحله اول پرداختی در سامانه ثبت و جهت واریز به حساب باغداران ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید