برگزاری شورای اداری شهرستان ابوموسی با حضور مسئولینی از وزارت کشور و استانداری هرمزگان

هرمزبان – شورای اداری شهرستان ابوموسی با حضور دکتر قرالی مشاور معاون وزیر کشور و دبیر کارگروه ملی توسعه ابوموسی و دکتر دریایی مدیرکل دفتر هماهنگی و امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، جلسه شورای اداری شهرستان ابوموسی عصر سه شنبه هفدهم مرداد در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ابوموسی برگزار شد. مهندس مرتضی احتشام فرماندار ابوموسی در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از پیگیری های دکتر دریایی و دکتر قرالی در زمینه توسعه ابوموسی اظهار داشت: با حضور اقای دریایی در عمران جزایر ، در بحث جزایر اتفاقات خوبی افتاده است که یکی از آنها برقراری تردد مستقیم دریایی بین جزیره ابوموسی و بندرعباس است.

مهندس احتشام اضافه کرد: راه اندازی کارگروه توسعه ابوموسی در وزارت کشور برای پیگیری رفع مشکلات شهرستان و توسعه آن در سطح ملی از دیگر اتفاقات مثبت رخ داده است.

فرماندار ابوموسی با اشاره به طرح های در دست اجرا در شهرستان از قبیل مخزن سوخت هواپیما گفت: از آبان ماه هواپیمایی خواهیم داشت که پرواز اصلی آن ابوموسی است و تردد هوایی پنج روز در هفته برقرار خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: جمعیت پایدار شهرستان صیادان هستند اما گروهی صیادهای ما در زمینه صدور مجوز صید بلاتکلیف هستند و اسکله صیادی ندارند.

دکتر دریایی مدیرکل دفتر هماهنگی و امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان در این جلسه در خصوص تردد هوایی جزیره ابوموسی به بندرعباس گفت: در زمینه تردد هوایی یک بدهی کلانی از قبل مانده بود که سال گذشته بخشی از بدهی ها را دادیم. امسال نیز نود میلیارد تومان بابت خدمات تردد شهروندان (هواپیما، کشتی و لندینگ کرافت) و آب و برق هزینه می شود.

دکتر دریایی افزود: پیگیری ساخت کشتی سیصد نفره با سرعت حداقل 28 گره دریایی ویژه جزیره ابوموسی در دستور کار است.

وی اظهار امیدواری کرد با باز کردن دروازه های گردشگری و اقتصادی ابوموسی با کمک نیروهای مسلح، توسعه ابوموسی شتاب بگیرد.

دکتر قرالی دبیر کارگروه ملی توسعه ابوموسی در وزارت کشور گفت: سال گذشته بازدیدی از جزیره داشتیم و طی گزارشی خدمت وزیر کشور و ریاست محترم جمهوری 28 پیشنهاد برای توسعه ابوموسی ارائه دادیم و رئیس جمهور دستور دادند همه ی پیشنهادات اجرا شود و دستور دادند کارگروهی در وزارت کشور تشکیل شود و به صورت سه ماهه گزارش به ایشان ارائه شود.

وی در خصوص مشوق های در نظر گرفته شده برای ساکنان جزیره ابوموسی ، یکی از این مشوق ها را معافیت یکی از فرزندان ذکور از خدمت سربازی عنوان کرد که در دست پیگیری است.

دکتر یعقوب پیدایش مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به خروج قطعی تعدادی از نیروهای آموزش و پرورش به دلیل بازنشستگی و… و همچنین درخواست انتقال تعدادی از پرسنل اظهار داشت: برای تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش شهرستان پیشنهاد می شود از دانش آموخته های بومی شهرستان برای جذب و استخدام نیروی انسانی ماندگار استفاده شود .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی در خصوص تأمین نیروی انسانی از طریق نیروهای متقاضی انتقال از دیگر مناطق و نواحی به مشکل مسکن اشاره کرد و خواستار مساعدت در این زمینه شد.

در ادامه خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان که به مناسبت روز خبرنگار به این جلسه دعوت شده بود به بیان پیشنهاداتی در خصوص تشویق جمعیت موجود به ماندگاری در شهرستان و جذب گروه های جمعیتی جدید پرداخت و پیشنهادات زیر را ارائه کرد:
۱-احياي طرح امتياز واردات خودروهای خارجی به ساكنين ابوموسی به ازای هر چهارسال سكونت همراه با خانواده
۲-با عنايت به اينكه شهرستان ابوموسی بر اساس تصويب نامه شماره 9034/91/م46462/5 مورخ 27/2/91 در زمره ی مناطق كمتر توسعه يافته محسوب گرديده است، نسبت به بهره مندی كاركنان شاغل در اين شهرستان از مرخصی اينگونه مناطق، علاوه بر مرخصی استحقاقی مساعدت گردد.
۳-اختصاص ماهيانه 175 ساعت اضافه كار اداری به كاركنان شاغل در ابوموسی
۴-سابقه کار ۱.۵ برابری برای همه ی مشاغل موجود در ابوموسی محاسبه و اعمال شود.

از دیگر موارد مطرح شده در جلسه می توان به “قدیمی بودن سونوگرافی و رادیولوژی و نبود آمبولانس دریایی و ناجی، استقرار اورژانس هوایی در شهرستان، پیگیری صدور مجوز احداث آموزشگاه رانندگی ، پلیس + 10 ، پلیس فتا، استقرار مرکز فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی به شهروندان و سربازان وظیفه، رفع مشکلات مالیاتی کسبه شهرستان، بهسازی و بهره برداری از استخر شهرستان، تعیین یک ردیف مستقل برای خرید تضمینی برق از بخش خصوصی،پیگیری از شرکت نفت فلات قاره در زمینه خارج نکردن قراردادها از شهرستان،افزایش رشته در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور شهرستان، واریز حق آلایندگی شرکت نفت” اشاره کرد.

در ادامه جلسه دکتر قرالی ضمن تبیین ضرورت داشتن نگاه ملی به جای نگاه سازمانی، اضافه کرد: پیگیر هستیم یک ردیف خاص اعتباری ویژه ابوموسی پیش بینی کنیم.

دبیر کارگروه ملی توسعه ابوموسی در وزارت کشور در پایان از عزم جدی خود برای پیگیری مشوق ها خبر داد و گفت حتی مشوق هایی در دست پیگیری داریم که توسط اعضای جلسه هم مطرح نشده است.

لازم به ذکر است جلسه با تقدیراز خبرنگاران به پایان رسید.
انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید