خبر فوری
مجتبی قهرمانی

مجتبی قهرمانی دادستان حاجی آباد را مامور شناسایی مقصران و علت وقوع تصادف مرگبار در تونل تنگه زاغ کرد

هرمزبان –رئیس کل دادگستری هرمزگان با صدور شش دستور قضایی، دادستان حاجی آباد را مامور شناسایی مقصران و علت وقوع تصادف مرگبار در تونل تنگه زاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ،

مجتبی قهرمانی صبح امروز (پنجم مردادماه) ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان حادثه تلخ تصادف و آتش‌سوزی در تونل تنگه‌زاغ و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، شش دستور ویژه در راستای تشکیل پرونده، تکمیل روند تحقیقات و شناسایی مقصران احتمالی با قید فوریت صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حاجی‌آباد دستور داد، با توجه به وقوع حادثه خسارت بار تصادف و آتش‌سوزی مهیب در تونل تنگه زاغ که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان و ایجاد خسارات گسترده و تخریب بخش قابل توجهی از تاسیسات و امکانات این تونل مهم و راهبردی برای ناوگان حمل و نقل کشور شده است، ضمن بررسی دقیق علل و عوامل دخیل در وقوع این حادثه نسبت به شناسایی مقصران احتمالی اقدام و نتیجه را به سرعت اعلام کند.

قهرمانی بیان کرد: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حاجی آباد باید بررسی کند که با توجه به اینکه تردد کامیون های حامل سوخت در شب ممنوع است، آیا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ناظر بر این موضوع اعم از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، دستگاه‌های نظارتی، شرکت‌های بزرگ حمل و نقل و کارفرمایان در این خصوص دچار قصور یا ترک فعلی شده‌اند یا خیر و در صورت تایید این موضوع، میزان قصور و تقصیر هر یک از آن‌ها چقدر بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های مستقر در خارج از استان، روزانه صدها کامیون جهت حمل بار به جاده‌های هرمزگان اعزام می‌کنند، عنوان کرد: در صورتی که مشخص شود کامیون‌های متعلق به این شرکت‌ها در وقوع حادثه مرگبار تونل تنگه زاغ نقش داشته‌اند، نسبت به تعیین میزان قصور و تقصیر آن‌ها اقدام شود.

قهرمانی اضافه کرد: لازم است در خصوص هر نوع قصور و تقصیر احتمالی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و پیمانکاران آن نیز بررسی‌های لازم انجام و نتایج آن به سرعت اعلام شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: دادستان حاجی‌آباد مکلف است در خصوص خسارت‌های مادی که به تونل تنگه زاغ و تاسیسات حیاتی موجود در آن وارد شده است، بررسی‌های لازم را انجام دهد و ضمن شناسایی مقصران و مسببان، نسبت به اخذ خسارات وارده از آن ها اقدام کند.

وی در خصوص کامیون‌های کمپرسی متعلق به برخی از شرکت‌های بزرگ معدنی مستقر در استان‌های همجوار نیز که به صورت روزانه و در حجم بالا به جاده‌های استان هرمزگان وارد می‌شوند، بیان کرد: با توجه به اینکه مدت سفر کامیون‌های مذکور مشخص نیست و زمان خاصی نیز برای استراحت رانندگان و بالا بردن ضریب ایمنی آن‌ها پیش‌بینی نشده است، ضرورت دارد که اداره کل راهداری استان هرمزگان برای این قبیل وسائط نقلیه، مدت سفر مشخص کند تا تردد آن‌ها در محورهای مواصلاتی استان در ساعات مشخصی صورت گیرد و به دلیل عجله رانندگان، سطح ایمنی سفرها کاهش نیابد.

قهرمانی ادامه داد: دادستان حاجی‌آباد موظف است تا با پیگیری ویژه با همکاری شرکت‌های بیمه نسبت به پرداخت خسارت‌های جانی و مالی اولیاء دم و مالکان وسایل نقلیه دارای پوشش بیمه‌ای در اسرع وقت اقدام کند.

حدود ساعت سه بامداد روز یکشنبه (یکم مردادماه) یک دستگاه تریلی با یک دستگاه تانکر حامل بنزین در تونل تنگه زاغ (راهدار فداکار) در محور بندرعباس-حاجی آباد تصادف کرد که منجر به وقوع انفجار و آتش‌سوزی گسترده شد. در این حادثه هشت دستگاه تانکر و تریلی در آتش سوخت و خسارات زیادی به تونل وارد شد. طبق آخرین اطلاعات دریافتی، بر اثر این حادثه تاکنون پنج نفر فوت شده‌اند و دو نفر هم همچنان در بیمارستان بستری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید