خبر فوری

مرضیه سی سی پور: وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی باعث مواج شدن دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس می‌شود

هرمزبان –کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: پنجم و ششم مرداد وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی باعث مواج شدن دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: بیشینه سرعت باد بویژه در دریای عمان و تنگه هرمز در محدوده ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

وی بیان کرد: از بعد از ظهر جمعه از شدت باد جنوب شرقی در خلیج فارس کاسته می‌شود، اما همچنان دریای عمان و تنگه هرمز در روز شنبه ۷ مرداد نیز تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی مواج باقی می‌ماند.

سی سی پور با اشاره به اینکه شناورهای سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد، عنوان کرد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب نیز در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق، با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گاه گرد و غبار پیش بینی می‌شود و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان در پایان توصیه کرد در ساعات بعد از ظهر و امشب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید