خبر فوری

امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری : رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت پایان یافت

هرمزبان – امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری گفت: یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل ازخبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری سخنگوی یازدهمین رزمایش فداییان حریم ولایت، ضمن ابراز رضایت از عملکرد خلبانان جوان نیروی هوایی و کارکنان فنی گفت: به اهداف از پیش تعیین شده این رزمایش دست یافتیم و رزمایش عصر امروز با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: اولین روز از آغاز یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت ۱۴۰۲، با رمز یا حسین (ع) ” در منطقه عمومی انارک اصفهان با حضور پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور ۹۲ فروند از انواع هواپیماهای شکاری و بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین وارد مرحله اصلی و فاز عملیاتی شد.

امیرسرتیپ دوم رودباری افزود: انهدام اهداف مهم و حیاتی نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن توسط هواپیماهای اف ۴ و بمب افکن‌های سوخو ۲۴ با موشک‌های بهینه شده و نقطه زن، راکت‌های بومی ساخت داخل در شب، انهدام اهداف زمینی با پهپاد آرش مجهز به سر جنگی، عملیات سوخت گیری هوایی توسط جنگنده‌های اف ۱۴، از تانکر سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷، عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی با موفقیت در این رزمایش انجام شد.

وی تصریح کرد: در مراحل عملیاتی این رزمایش جنگنده بمب افکن‌های اف ۴ با شلیک موشک‌های ارتقا یافته نقطه زن و دور ایستای قاصد تولید شده نیروی هوایی ارتش اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند وپرنده‌های بدون سرنشین آرش، مجهز به سر جنگی اقدام به عملیات انهدامی بر علیه استحکامات دشمن پرداخته و این اهداف را با موفقیت منهدم کردند.

سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت خاطرنشان کرد: بمباران سنگین هوا به زمین توسط هواپیماهای بمب افکن فانتوم در ارتفاع پست، استفاده از فلرتوسط هواپیمای اف ۴ برای روشنایی صحنه نبرد و انهدام اهداف زمینی و هوایی توسط جنگنده‌های اف ۴ و هواپیمای رهگیر میگ ۲۹ با موشک‌های بهینه شده و ارتقا یافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، از سایر اهداف مراحل عملیاتی رزمایش بود.

وی در ادامه افزود: هواپیماهای اف ۵ و اف ۴ مجهز به موشک‌های نقطه زن و راکت و هواپیمای اف ۷ مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه زن و دور ایستای یاسین ۹۰، انجام عملیات رزم هوایی در صحنه واقعی توسط جنگنده‌های اف -۱۴ و میگ -۲۹ و انهدام موشک شلیک شده اف ۵ با موشک R73 جنگنده میگ ۲۹، بارریزی دقیق توسط هواپیمای سی ۱۳۰ و انجام عملیات اورژانس هوایی توسط هواپیمای سی ۱۳۰ در منطقه عملیاتی از بخش‌های مختلف و موفقیت آمیز این رزمایش بود.

امیر سرتیپ دوم رودباری با بیان اینکه پهپاد های بمب افکن کرار با شلیک بمب‌های ۵۰۰ پوندی، اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند که پیش از این توسط جنگنده‌های اف ۴ و اف ۵ حمل و مورد استفاده قرار می‌گرفت اظهار کرد: پهپاد مهاجر ۶ با استفاده از بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن و ارتقا یافته قائم در این رزمایش با موفقیت اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد.

وی در پایان ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در پوشش مناسب و با کیفیت یازدهمین رزمایش اقتدار فداییان حریم ولایت گفت: پیام این رزمایش امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار برای کشورهای منطقه، پیام دلگرمی و اطمینان برای هموطنان و پیام آمادگی برای دفاع و پاسخ کوبنده به دشمنان است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید