معضل آب و فاضلاب رها شده در کوچه و خیابان‌های میناب تعین تکلیف شود

هرمزبان – باحضور معاون بهره برداری و توسعه شبکه های جمع آوری وخطوط انتقال اداره کل آب و فاضلاب هرمزگان در شهرداری میناب معضل آب و فاضلاب رها شده در کوچه و خیابانهای این شهرستان تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، آب و فاضلاب رها شده در کوچه و خیابانهای شهرستان میناب یکی از معضلاتی است که علاوه بر اینکه می تواند مشکلاتی را  در حوزه بهداشت و درمان به مردم وارد کند، به  زیرساختهای شهری این شهرستان هم آسیب وارد کرده است و با وجود  همه پیگیری های انجام شده از سوی مسئولان در شورا و شهرداری میناب، این مشکل همچنان پا برجا است.

عدم همکاری مدیران آب و فاضلاب استان و شهرستان با شهرداری میناب برای اصلاح و یا رفع مشکلات در این حوزه سبب نگرانی هایی از سوی مردم شده است که برای حل این مشکل، شورا و شهرداری میناب با دعوت از معاون بهره برداری و توسعه شبکه فاضلاب  اداره کل آب و فاضلاب هرمزگان از مسئولان این اداره کل  بخواهند تا با جدیت برای معضل چند ساله رها سازی فاضلاب رها شده در کوچه و خیابان سطح شهر و فرسودگی شبکه ها را تعیین تکلیف کنند.

محله لب رودخانه میناب یکی از محلات دارای بافت فرسوده شهرمیناب  است که با قید فوریت در این طرح با برنامه ریزی انجام شده برای حل مشکل فاضلاب و اصلاح شبکه در دستور کار قرار گرفت.

عدم اصلاح شبکه فرسوده آب و فاضلاب درشهر میناب مانع انجام نهضت آسفالت شده است

سید موسی هاشم نسب رئیس شورای شهرمیناب به خبرنگار فارس گفت : با توجه به اینکه محله لب رودخانه از محلات بافت فرسوده شهر است برای اصلاح شبکه آب وفاضلاب در این محله هیچ اقدامی انجام نشده است که این امر نگرانی های مردمی را هم به  همراه دارد.

وی افزود: شهرداری میناب طی دوسالی که نهضت آسفالت را در محلات شهر میناب شروع کرده است، به علت عدم اصلاح شبکه  توسط آب وفاضلاب که  ترکیدگی لوله ها گستردده در پی  فرسودگی شبکه رخ می دهد ورهدر رفت آب را هم به دنبال دارد نتوانسته است که به مردم این محله خدمات دهد.

رئیس شورای شهرمیناب گفت: در جلسه با حضور معاون بهره برداری و توسعه شبکه های جمع آوری وخطوط انتقال اداره کل فاضلاب هرمزگان مقرر شد نسبت به این موضوع با جدیت شروع به کار کند و اصلاح شبکه را در این محله آغاز کند تا دیگر شاهد وارد شدن خسارت به زیرساختهای  شهری نباشیم.

هاشم نسب عنوان کرد : آب و فاضلاب متعهد شد تا از حد فاصل ورودی بازار کانال تا منبر محله لب رودخانه به صورت کوچه به کوچه  کار را تحویل شهرداری دهد تا نسبت به آسفالت آن اقدام شود.

حبیب الله سهرابی شهردار میناب گفت: بافت شهری و موقعیت جغرافیایی شهر میناب  طوری انجام شده است که بیش از ۵۰ درصد مردم فاضلاب خانه ها در کوچه و معابر رها  می شود که این موضوع  نه تنها عاملی برای تخریب زیرساخت شهری میناب شده است بلکه مردم هم با مشکلاتی مواجه هستند.

فاضلاب رها شده در کوچه وخیابان معضل جدی شهر میناب است

وی افزود: در برخی از محلات امکان حفر چاه وجود ندارد و مردم مجبور هستند که بخشی از فاضلاب خانه های خود را در کوچه رها کنند که این معضل هم سبب ناراحتی مردم شده است.

شهردار میناب گفت: شهر میناب از حد فاصل میدان استقلال تا محله شیخ آباد به صورت کوهپایه است که جمع آوری فاضلاب در این نقاط به معضلی برای شهر تبدیل شده است.

سهرابی عنوان کرد: اداره کل آب و فاضلاب هرمزگان وضعیت فاضلاب شهر رها شده در کوچه ها و خیابان شهر  میناب را تعیین تکلیف کند و با جدیت هرچه بیشتر پروژه تصفیه خانه  فاضلاب را وارد مدار کند تا این مشکل مرتفع و از وارد شدن خسارت به زیرساختهای شهری جلو گیری شود.

وی با بیان اینکه این معضل قدیمی در شهر میناب مانع انجام برخی از اقدامات شهرداری شده است خاطر نشان کرد: محله لب رود خانه یا کوی ملت حدود دو دهه از عملیات انجام طرح فاضلاب آن می گذرد که تا کنون به فاضلاب شهری وصل نشده است که در جلسه برگزار شده مقرر شد تا اداره کل  آب و فاضلاب هرمزگان هرچه زود تر تعیین تکلیف شود.

عبدالخالق بلاغی معاون بهره برداری و توسعه شبکه های جمع آوری و خطوط انتقال اداره کل  آب و فاضلاب هرمزگان در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: با توافقی که با شورا و شهرداری میناب انجام شد، مقرر شد که تا پایان سال ۱۴۰۲ مشکل و معضل فاضلاب  رها شده در محله لب رودخانه و یا کوی ملت  شهر میناب برطرف شود.

وی در خصوص حل مشکل کل فاضلاب شهر میناب افزود: بعد از سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان در سال جاری،  افتتاحیه تصفیه خانه فاضلاب شهر میناب انجام خواهد شد که با اعتبارتی که ابلاغ و تخصیص داده می شود بیش از ۷۰ درصد فاضلاب شهرمیناب جمع آوری و تصفیه می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید