محمد مخبر : باید گنج خفته مکران را به روی زمین آورده و بالفعل کنیم

مخبر: باید با رفع موانع پیش روی زمینه را برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی دو کشور فراهم کنیم

هرمزبان – معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات فراوان میان جمهوری اسلامی ایران و عراق و احساس صمیمیت و برادری در میان مردم دو کشور، گفت: ثبات، امنیت و تمامیت ارضی عراق از اهمیت ویژهای برای ایران برخوردار است و ما توفیقات دولت و ملت عراق را به مثابه توفیقات خود می دانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، محمد مخبر عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار «جاسم صابر احمد الاسدی» وزیر کار عراق با بیان اینکه ایران از تجربیات و پیشرفت‌های گسترده ای در زمینه های مختلف علم و تکنولوژی، فنی و مهندسی، محصولات دانش‌بنیان، پزشکی و دارو برخوردار است، اعلام کرد:  آمادگی داریم این تجارب را در اختیار برادران خود در عراق قرار دهیم.
معاون اول رئیس جمهور بر لزوم توسعه همکاریهای اقتصادی فیمابین و احداث کارخانه‌های مشترک تاکید کرد و افزود: ایجاد منطقه آزاد مشترک می‌تواند اثرگذاری جدی در گسترش مناسبات و ارتقاء سطح همکاریهای تجاری و اقتصادی تهران- بغداد داشته باشد.
وی لازمه توسعه روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک را رفع مسائل مالی و همکاریهای بانکی دانست و گفت: باید با رفع موانع پیش روی و ایجاد بستر مناسب حمل و نقل و مبادلات بانکی، زمینه را برای ایفای نقش هرچه بیشتر بخش خصوصی دو کشور در توسعه همکاریهای اقتصادی فراهم کنیم.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به ایام محرم و اربعین حسینی و با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای پذیرایی از زوار امام حسین(ع) تصریح کرد: با توجه به گرمای شدید پیش رو، دو کشور باید برنامه ریزی مناسبی جهت تامین آب آشامیدنی، وسایل سرمایشی، حمل نقل و سایر نیازهای زوار داشته باشند و ایران آمادگی دارد خدمات و کمک‌های لازم را برای تامین امکانات در کشور عراق ارائه دهد.
وزیر کار عراق نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات خود در تهران و همچنین بازدید از برخی مراکز دارویی و آموزشی در ایران، اظهار امیدواری کرد این سفر به توسعه همکاریهای دوجانبه و گسترش سرمایه گذاری میان دو کشور منجر شود.
جاسم صابر احمد الاسدی با بیان اینکه عراق در دوره جدید از ثبات بی‌سابقه‌ای برخوردار است، گفت: امیدوارم بتوانیم از این فرصت برای همکاری و سرمایه گذاری مشترک و همچنین بهره‌مندی از تجربیات و دستاوردهای ایران در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم.
وی با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق و بویژه اقدامات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در این کشور، ابراز امیدواری کرد این روابط و همکاریها در همه زمینه‌ها استمرار داشته باشد و شاهد عملیاتی شدن برنامه‌های مشترک دو کشور باشیم.
وزیر کار عراق همچنین استقبال و پذیرایی از زوار امام حسین(ع) را موضوعی پراهمیت برای همه مردم عراق برشمرد و خاطرنشان کرد: البته دولت عراق نیز وظیفه خطیری برای خدمت رسانی به زائران برای خود قائل است و در تلاش هستیم تمهیدات لازم را در کمیته مشترکی که میان دو کشور شکل گرفته انجام دهیم.
انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید