ضرورت بازگشايي بندر صيادي شهيد باهنر بندرعباس

هرمزبان – بندر صيادي شهيد باهنر بندرعباس تنها بندري‌است كه با توجه به آبخور مناسب و امكانات بندري و تعميرگاهي براي پهلوگيري كشتي‌هاي ماهيگيري مناسب بوده و نياز است هر چه سريعتر نسبت به بازگشايي آن اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روبط عمومي سازمان شيلات ايران، سرهنگ هادي ديده ور فرمانده يگان حفاظت منابع آبزي سازمان شيلات ايران از وجود مشكلاتي در موضوع مالكيت بندر صيادي شهيد باهنر بندرعباس خبر داد و گفت: بندر شهيد باهنر بندرعباس هرمزگان در شرايط حاضر با مشكل مالكيت مواجه است به گونه اي كه ملك آن بنام سازمان شيلات بوده اما سازمان بنادر نيز ادعاي مالكيت دارند و در شرايط حاضريگان حاظت از منابع آبزيان مكان را درتصاحب خود دارد.

معاون برنامه ريزي و مديريت منابع سازمان شيلات ايران درباره ضرورت بازگشايي اين بندر گفت:به دليل مزايايي كه اين بندر دارد لازم است بازگشايي آن سريعتر انجام شود زيرا اين مكان تنها بندري‌است كه با توجه به آبخور مناسب و امكانات بندري و تعميرگاهي براي پهلوگيري كشتي‌هاي ماهيگيري مناسب بوده و در صورت بازگشايي مجدد فعاليت اين گروه از شناورهاي صيادي، اين بندر مي‌تواند خدمات مناسب دريايي و ورود و خروج بهينه و استاندارد شناورهاي فلزي( كشتي‌هاي صيادي در كلاس‌ پرس‌ساينر، ترالر و امثال اينها) را ارائه كند.

شهريار رستمي افزود:امكان ارائه خدمات بندري و تعميراتي و امكانات مناسب تخليه و بارگيري صيد و حفظ امنيت كاركنان و شناورها از جمله ويژگي‌هاي بندر صيادي شهيد باهنر در بندرعباس است.

وي تاكيد كرد:تعداد بيش از يكصد فروند كشتي صيادي تحت مجوز اداره‌كل شيلات استان هرمزگان قرار دارد و شيلات استان تمام مساعي و اهتمام خود را براي بهسازي و روزآمد كردن اين بندر جهت ارائه خدمات مطلوب بندري بكار بسته است و در تدارك توسعه سرمايه‌گذاري و جلب مشاركت بخش غيردولتي براي اين مهم است.

گفتني است براي امنيت خاطر بهره برداران بخش شيلات و دست يافتن به برنامه هاي تحولي و حفظ امنيت غذايي جامعه ضرورت دارد مشكلات موجود به زودي مرتفع شود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید