خبر فوری
خیابان 24 متری شهید عمران واقع در محله هوموشی میناب زخمی کهنه دربدنه این شهر

خیابان 24 متری شهید عمران واقع در محله هوموشی میناب زخمی کهنه دربدنه این شهر

هرمزبان – حبیب الله سهرابی شهردار میناب گفت: خیابان 24 متری شهید عمران واقع در محله هوموشی میناب زخمی کهنه دربدنه این شهر است وی اظهار امیدواری کرد استاندارهرمزگان با اهتمام به این موضوع با جدیت برای اجرای این طرح که اکنون سبب اعتراض مردم نسبت به کندی کار وعدم اجرای به موقع شده است ورود کند و اعتبارات لازم راهم در اختیار شهرداری قراردهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس ، امروزه بسیاری از شهرهای جهان بخصوص بافت مرکزی شهرها دچار فرسودگی شدید شده اند  که در این میان بازآفرینی شهری یک انتخاب مهم در ارتقای توسعه شهری در سطح جهان است.

در سال های اخیر، ادغام اصول پایداری در بازآفرینی شهری اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.

 توجه روزافزون به جنبه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی و کالبدی نیز بر رویه و سیاست بازآفرینی شهری تأثیرگذار است. به طور خاص، جستجوی راه‌های جدید برای بازآفرینی شهرها به روشی پایدار، به مفهوم بازآفرینی شهری پایدار منجر شده است.

اجرای طرح باز آفرینی شهری در شهر میناب که اولویت آن در محله شهید عمرانی آغاز شده است با یک بن بست مواجه شده که سبب شده این طرح به خوبی پیش نرود.

خیابان 24 متری شهید عمرانی یکی از طرح های مهم دربازآفرینی شهر میناب محسوب می شود که بنا بر وجود معارضین در مسیر اجرای این طرح هنوز دستگاههای متولی نتوانسته اند به این کار پایان دهند.

حبیب الله سهرابی شهردار شهرمیناب در این باره در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس اظهار کرد: این طرح که از سال 96 شروع به کار شده است به طول 410متر و عرض 24متر که 15 ملک مسکونی و سه ملک تجاری در آن وجود دارد و برای تملک آنها نیازمند واگذاری زمین واعتبارات از سوی مسکن وشهرسازی، استانداری هرمزگان و شهرداری است.

وی افزود:برای تملک این واحد های مسکونی به بیش از 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است از عهده شهرداری میناب خارج است و نیازمند به همکاری مسکن و شهرسازی برای واگذاری زمین در یک نقطه از شهر به مالکان این واحد های مسکونی در این طرح است.

شهردارمیناب گفت: قطعات زمینی که مسکن وشهرسازی برای واگذاری در نظرگرفته بعد از شهرک بسیجیان قرار دارند که ارزش ملکی مناسب ندارند و نتوانسته رضایت معارضین را به دنبال داشته باشد.

سهرابی با بیان اینکه تا کنون شهرداری و مسکن و شهرسازی برای بازگشایی 200 متر اولیه آن 7 میلیارد تومان هزینه کرده اند بیان کرد: 5 میلیارد تومان شهرداری میناب و 2 میلیارد تومان مسکن و شهرسازی برای بازگشایی وجدول گذاری اولیه هزینه کرده اند.

شهردار میناب با اشاره به موقعیت مکانی خوب این طرح درباز آفرینی شهری که درقلب شهرمیناب قرار دارد و می تواند با اجرای این خیابان مرکز شهر را به بلوار علی ابن ابیطالب(ع) وصل کند، تصریح کرد: چه کسی و یا اداره ای باید این زخم کهنه مانده بر قلب شهر میناب را درمان کند؟

وی با بیان اینکه تا کنون چندین جلسه در ماههای اخیربا استاندارهرمزگان که رئیس ستاد باز آفرینی شهری در استان است برگزار کرده‌ایم، افزود: استاندارهرمزگان دستورات لازم را به مسکن و شهرسازی برای واگذاری زمین به معارضین در مکانهای مناسب داده است اما تا کنون این کار اتفاق نیافتاده تا این طرح همچنان بر زمین بماند.

سهرابی گفت : امیدوار هستیم که استاندارهرمزگان با اهتمام به این موضوع با جدیت برای اجرای این طرح که اکنون سبب اعتراض مردم نسبت به کندی کار وعدم اجرای به موقع شده است ورود کند و اعتبارات لازم راهم در اختیار شهرداری قراردهد.

پایان پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید