خبر فوری
مجتبی رهدور : جلسه هماهنگی بین بخشی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان سیریک برگزار شد

مجتبی رهدور : جلسه هماهنگی بین بخشی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان سیریک برگزار شد

هرمزبان – مجتبی رهدور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سیریک گفت : جلسه هماهنگی بین بخشی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با ادارات عضو ستاد پیشگیری از بروز این بیماری، به منظور رصد وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح شهرستان سیریک برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان سیریک، مجتبی رهدور رییس این اداره از برگزاری جلسه هماهنگی بین بخشی اعضای ستاد پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان سیریک خبر داد.

وی گفت: این جلسه که با حضور مدیران ادارات جهادکشاورزی، دامپزشکی و کارشناسان مربوطه در این حوزه در محل جهادکشاورزی سیریک برگزار گردید، بر ضرورت آمادگی ادارات عضو ستاد، به منظور انجام واکنش سریع و اقدامات پیشگیرانه در مواجهه احتمالی با این بیماری و جلوگیری از انتشار آن، تأکید گردید.

رهدور افزود: با توجه به وجود 120 کیلومتر مرز آبی دریایی در این شهرستان، نزدیکی سواحل به روستاهای اطراف، برودت هوا در این فصل از سال و مهاجرت پرندگان آزادپرواز مهاجر به تالاب ها و سواحل این شهرستان به منظور اسکان و زمستان گذرانی، اهمیت آمادگی ادارات و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد را دو چندان می کند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان سیریک، با اشاره به فعالیت 11 واحد مرغداری صنعتی در این شهرستان، اظهار داشت: در این جلسه مصوبات مطلوبی، از جمله؛ نظارت بر عقیم سازی کود مرغی بصورت کاملا بهداشتی و اصولی در مرغداری ها، آموزش بهره برداران حوزه طیور بومی و صنعتی و انجام پایش و مراقبت مستمر در فصول سال را در پی داشت.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید