امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع)

هرمزبان – آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فی ما بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ،در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در راستای ارتقاء ضریب امنیت اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تحقق اهداف کمی و کیفی سند توسعه بخش تعاون، کاهش فقر، اشتغال پذیری جوانان بسیجی جستجوی کار و ترویج و نهادینه سازی الگوی سبک زندگی اسلامی تفاهم نامه ای مشترک فی ما بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع)امضا شد.

سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه بیان کرد: بسیجیان در اتفاقات مختلف و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و… در خط مقدم امدادرسانی هستند و در حال خدمت به مردم هستند و بعضی از آنان پیگیر مسئله اشتغال نیز می باشند.

سردار سالاری افزود: جا دارد از ظرفیت و پتانسیل افراد متخصص که پایبند به آرمان های نظام هستند جهت اشتغال استفاده شود ، تشکیل و حمایت از شرکت و تعاونی های کوچک که با استفاده از ظرفیت های محدود خصوصی می توانند فعالیت کنند را در دستور کار قرار بدهیم و از آنان حمایت کنیم.

مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه این جلسه گفت: در تابستان نرخ بیکاری در استان هرمزگان ۲۲/۶ بود و در فصل پاییز با کاهش ۱۱ درصدی روبرو شد و این آمار به ۱۱/۶ درصد رسید.

معین وزیری افزود: بر اساس درخواست هایی که برای اشتغال از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان می شود می‌توان به جرات گفت در تمامی رشته ها افراد توانمند بومی داریم که می‌توانند در صنایع استان جذب شوند.

معین وزیری در ادامه ، از آمادگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برای حمایت در حوزه توانمند سازی بسیجیان به ویژه در مباحث کارهای فنی و همچنین در حوزه ثبت تعاونی با محوریت بسیج و مساجد خبر داد.

در مهم ترین مفاد این تفاهم نامه آمده است: استفاده از امکانات پایگاه های مقاومت بسیج در راه اندازی خانه های فرهنگ کار، بهره گیری از ظرفیت و توان اجرایی قرارگاه های تحول محلات پایگاه های بسیج در راستای اجرای دستورالعمل رفع فقر مطلق ، اشتغال زایی در قالب تشکل های تعاونی از طریق ایجاد فضای مناسب کسب و کار با استفاده از ظرفیت بخش تعاون و افزایش مشارکت اجتماعی و اقتصادی شهروندان در فعالیت های مرتبط با تعاون از مهم ترین موضوعات این تفاهم نامه می باشد.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید