مجلس ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رابر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از رابر، مجلس ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری ظهر امروز با حضور مردم و مسئولان در مسجد جامع شهر رابر برگزار شد.

فرماندار رابر در این مراسم با تسلیت ارتحال ملکوتی و جانسوز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با همه رنج‌ها و جانفشانی‌هایی از دوران جوانی تا پایان عمر، از جبهه‌های جنگ تا پست‌های کلیدی شخصیتی گرانقدر بود که از بین ما با عزت رخت بربست.

علیجان سلیمانی با اشاره به اینکه حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر این عالم فرزانه نشان دهنده قدردانی مردم از زحمات روحانیت و مسئولان و خادمان خود است، ابراز داشت: مردم و مسئولان با حضور گرم خود در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اتحاد و یکپارچگی، وحدت و انسجام ملی را به منصه ظهور گذاشتند و همه بدخواهان و دشمنان ایران از قبل ناامیدتر شدند.

فرماندار رابر همچنین از حضور مردم شهرستان رابر در این مراسم قدردانی کرد و افزود: حضور گرم شما نشان از ایمان شما به راه مقدس امام خمینی (ره) و رهبری و ادامه این راه و قدردانی از زحمات مسئولان نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه هنزاء نیز از خدمات این انقلابی نستوه قدردانی کرد و با استناد به پیام تسلیت مقام معظم رهبری افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه‌ای کم نظیر از نسل اول مبارزان ضدستم شاهی و از رنج دیدگان این دوران پرخطر بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چهار سال و پنج ماه از مهمترین دوره زندگی خود را در زندان‌های مخوف ساواک گذراند و به گفته همرزمانش با همه شکنجه‌ها صدای قرائت قرآن ایشان قطع نمی‌شد و بر شکنجه‌های طاقت فرسای ساواک مقاومت کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر علیدادی سلیمانی گفت: افتخارات ایشان در تاریخ بیانگر خدمات شایان این عالم فقید در دوران‌های مختلف همچون لایحه کاپیتولاسیون و تبعید امام (ره) و … است که از همان ابتدا همراه با مقام معظم رهبری و شهدای عزیز از ایشان دفاع کردند.

وی دریافت حکم نائب فرماندهی کل قوا در دوران جنگ را از بنیانگذار کبیر انقلاب یکی از ویژگی‌های بارز ایشان عنوان کرد و افزود: ایشان 8 سال مردانه در کنار امام (ره) و رئیس جمهور آن زمان از خاک میهن دفاع کرد و نقش مهم و تعیین کننده‌ای در دوران دفاع مقدس داشت.

علیدادی سلیمانی حضور در دو حزب جمهوری اسلامی و روحانیت مبارز را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و اظهار داشت: ایشان از جمله افرادی بود که در پیدایش جامعه روحانیت مبارز حضور داشت و نقش مهمی ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه ما در هر کاری باید فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب کارمان قرار دهیم، گفت: مقام معظم رهبری، علمای بزرگ جامعه مدرسین، سرداران، دولتمردان و مردم با این تشییع باشکوه حق مطلب را ادا کردند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید