کانون خبرنگاران نبأ: باید تفکر جهاد مجازی و سنگربندی در فضای مجازی در کشور محقق شود و طبیعتا اگر چنین تفکری در کشور حاکم شود، بسیاری از منویات مقام معظم رهبری نیز بر ذهن و فکر مسئولان امر، حاکم خواهد شد.

ضرورت ایجاد تفکر جهاد مجازی در کشور

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حسین عبدالعزیزی، کارشناس خبر و رسانه در یادداشتی نوشت: همان‌طور که می‌دانیم دشمنان قسم‌خورده انقلاب‌مان پس از شکست در جنگ سخت بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، برای مقابله با کشورمان در عرصه جنگ نرم طراحی‌های گسترده‌ای کرده‌اند و بی‌شک این معاندان با طراحی انواع شبکه‌های سرگرم‌کننده در فضای مجازی با یک پوشش عمومی و یک پوشش خصوصی با ایجاد اختلال در نظام فکری، عقیدتی و دینی ما در حال فعالیت علیه کشورمان هستند.
باید گفت که اولین ضرر حضور بی‌محابا در فضای مجازی اتلاف وقت است و ناگفته نماند که دشمن از طریق تولید، ترویج شبهات و تولید محتوای ضد عفت و حیا، به‌دنبال انحراف جوانان مؤمن و سالم از اصل دین و دریدن پرده‌های حیا است و امروز این کار در بستر فضای مجازی انجام می‌شود؛ ما روزانه شاهد وضعیت نابسامان فضای مجازی در کشورمان هستیم که برای حل این مشکل می‌بایست ارتباط حقیقی را به جای ارتباط مجازی تقویت کنیم.
البته باید از فضای مجازی به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و برای این کار حتما می‌بایست با پایگاه‌های مخرب و تخلفات اینترنتی نیز برخورد جدی کرد. باید اذعان کرد که همواره نسل جوان انقلاب در معرض آسیب‌های فضای مجازی قرار دارد و در این راستا باید خانواده‌ها و به ویژه جوانان را از خطرات این فضا آگاه کرد.
ناگفته نماند که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که تأثیرگذاری گسترده فضای مجازی به‌عنوان یک قدرت نرم فو‌ق‌العاده در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست، اقتصاد، سبک زندگی، ایمان، اعتقادات دینی و اخلاقیات است و  بر لزوم طراحی مناسب و دقیق برای حفظ حریم امنیت فکری و اخلاقی جامعه در این عرصه تأکید کرده‌اند و به همین دلیل با دستور ایشان در اسفندماه سال 90 شاهد تشکیل شورای عالی فضای مجازی بودیم.
رهبر معظم انقلاب در آن زمان آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن، و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها در راستای ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمردند که این مهم حاکی از اهمیت بی‌شمار فضای مجازی داشت.
البته باید تفکر جهاد مجازی و سنگربندی در فضای مجازی در کشور محقق شود و طبیعتا اگر چنین تفکری در کشور حاکم شود، بسیاری از منویات مقام معظم رهبری نیز بر ذهن و فکر مسئولان امر، حاکم خواهد شد.
از جمله تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، و اهتمام ویژه به سالم‌سازی و حفظ امنیت همه جانبه فضای مجازی کشور و همچنین ترویج هنجارها، ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی در کشور شکل می‌گیرد.
البته باید هشدار داد که کودک و نوجوان، هدف اصلی تهدیدات فضای مجازی است و باید تأکید کرد که امروز تهاجم فرهنگی با استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید ارتباطی خیلی جدی است؛ صدها وسیله و راه ورود اطلاعات به سمت فکر نوجوان و جوان ما وجود دارد.
در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که دشمن به صورت گسترده، افکار و شبهه‌های گوناگون را با انواع شیوه‌های تلویزیونی، رادیویی و رایانه‌ای بر علیه کشورمان استفاده می‌کند که باید در مقابل آنها با هوشیاری و هوشمندی ایستاد و برای تحقق این مهم می‌طلبد که مسئولان متولی با تلاش مضاعف در این عرصه وارد شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید