خبر فوری

فیش‌های نجومی مصداق فساد اداری سیستم اداری کشور است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار داشت: فیش‌های حقوق‌های نجومی اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان مصادیق بارز فساد اداری و عدم نظارت دقیق بر سیستم اداری کشور است. 

وی افزود: بزرگترین فساد اداری در بحث آسیب‌های اجتماعی عامل اساسی در رشد بیکاری، تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و افزایش طلاق و پایین آمدن سن اعتیاد در میان دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستانی و همچنین عدم موفقیت دولت در عرصه اقتصادی که سبب کاهش قدرت خرید مردم بیکاری میلیون‌ها جوان جویای کار، افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها و رکود بسیار سنگین کشور و گره زدن همه مسائل کلان و خرد اقتصادی به توافق هسته‌ای و برجام است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام عنوان کرد: در کجای دنیا شما دیده‌اید که درآمد عمده دولت به فروش دلار و گران کردن آن وابسته باشد؟ بالا رفتن قیمت دلار به بیش از چهار هزار تومان و به تبع گرانی کالاهای اساسی بزرگترین دلیل بر ناکار آمدی دولت در عرصه اقتصادی و شکست برنامه‌های تیم اقتصادی دولت است. بالا بودن نرخ ارز سبب نگرانی همه فعالان عرصه اقتصاد شد.

وی گفت: عامل اساسی در شکست برجام وعده‌های دروغین رژیم آمریکا است. اگر در مذاکرات هسته‌ای به گفتمان انقلاب و امام و رهبری تکیه می‌کردیم  قطعا در  برجام شکست نمی‌خوردیم  و این همه خسارت بر کشور وارد نمی‌شد اگر عضو ارشد تیم مذاکره کننده به دشمن اعتماد نمی‌کرد  حالا نمی‌گفتند در این که به وزیر خارجه آمریکا اعتماد کردم  اشتباه بزرگی مرتکب شدم.

لطفی خاطرنشان کرد: دولتمردان می‌خواستند از طریق کلید حل سیاست خارجی مشکلات اقتصادی داخل کشور را برطرف کنند ولی نتیجه برعکس شد چرا که نه تنها اقدامات در حوزه سیاست‌های خارجی توفیقی نداشتیم  بلکه  از ظرفیت‌های داخلی غفلت شد و کشور دچار رکود حقیقی نیز شد. خوش بینی‌بیش از حد به طرف‌های خارجی و غربی  و غفلت از اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های داخلی  سبب زمین‌گیر شدن  اقتصاد  داخلی کشور شد.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: دانشگاه انقلابی عامل مهم و راهبردی و کلید حل مشکلات کشور از جمله معضلات اقتصادی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. رهبر فرزانه انقلاب در جمع نخبگان و مدال‌آوران دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با فعالیت‌های علمی فرمودند با حفظ روحیه انقلابی‌گری در دانشگاه و همراه شدن تلاش‌های علمی تعهد دینی و انقلابی و ضروری‌ترین کار و برنامه‌ریزی اساسی دانشجویان باشد ایشان فرمودند پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت و کشور را سعادتمند نخواهد کرد بلکه همراه شدن حرکت علمی با آرمان‌های والای معنوی و انقلابی زمینه‌ساز به سامان رسیدن مسائل کشور و الگو شدن آن برای منطقه در دنیای اسلام و جهان خواهد بود.

وی با بیان اینکه 19 دی ماه 57 سالروز قیام مردم قم به رهبری روحانیت و آغاز قیام ملت بزرگ ایران علیه رژیم فاسد و مستبد شاهنشاهی در ایران است تصریح کرد: روز نوزدهم دی ماه یاد آور حماسه بزرگ و باشکوهی است که برگ دیگری از کتاب ذرین انقلاب اسلامی را در قم در روز 19 دی سالروز قیام خونین مردم و حوزه علمیه قم است همان روزی که در تاریکی  استبداد و ستم  روزنه‌ها را به سوی روشنایی گسترده و روند انقلاب را به گونه‌ای شکل داد که طومار دو هزار و پانصد ساله نظام شاهنشاهی در مدت زمان کوتاهی درهم پیچیده شود.

لطفی خاطرنشان کرد: 19 دی‌ماه سالگرد عملیات غرورآفرین میمک در استان عزیزمان ایران عملیات پیروزمندان میمک از تاریخ  جنگ تحمیلی نخستین عملیات آفندی که شکست سنگینی بر ارتش بعثی وارد کند و این عملیات سبب شد که رزمندگان برای تهاجم گسترده به ارتش عراق آمادگی کامل داشته باشند. نقش عشایر به‌ویژه ایل بزرگ خزل و دستاوردهای نیروهای ارتش، ژاندارمری و سپاه بی‌بدیل و تاثیرگذار را رقم زد یاد و خاطره شهیدان  عملیات بزرگ میمک ضربت ذوالفقار گرامی میداریم و به ارواح حسنه همه شهیدان درود می‌فرستیم.

انتهای یپام/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید