خبر فوری

امام‌جمعه بندرعباس: صنایع بزرگ ظرفیت به‌کارگیری ۵۰ هزار بیکار در هرمزگان را ندارند

هرمزبان – نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار بیکار در سامانه کاریابی ثبت نام کرده‌اند که این یعنی بیش از ۵۰ هزار نفر بیکار در استان وجود دارد، گفت: صنایع بزرگ ظرفیت پوشش این حجم از بیکاری را ندارند و به همین دلیل باید به سمت توسعه صنایع و مشاغل کوچک و متوسط حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز شنبه در دیدار مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان با وی، با اشاره به ورود سر ریز مازاد نیروی کار جنوب کرمان به هرمزگان، تصریح کرد: هرمزگان به لحاظ اشتغال، مراکز درمانی و غیره به مهاجران استان‌های مختلف خدمات ارائه می‌کند که باید این موضوع را با تدبیر مدیریت کرد.
وی بیان داشت: اگر صنایع بزرگ هرمزگان ۱۰۰ درصد نیروهای خود را از بومی‌های هرمزگان جذب کنند، باز هم چالش اشتغال استان را حل نمی‌کند؛ چراکه حدود ۹۰ درصد از اشتغال کشور توسط صنایع کوچک و متوسط تامین می‌شود.
امام جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که ظرفیت‌های معدنی هرمزگان به نام برخی افراد ثبت شده است اما فعالیت خوبی انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نهادهای متولی قول پیگیری و ارائه گزارش در پایان سال در خصوص تعیین تکلیف واحدهای معدنی غیرفعال را داده‌اند. باید علل فعالیت نداشتن این معادن بررسی شود.
حجت‌الاسلام عبادی زاده ادامه داد: بیشترین امیدم در بخش توسعه، فقرزدایی و اشتغال آفرینی در استان هرمزگان، صنایع کوچک و متوسط است.
تکمیل زنجیره تولید محصولات مختلف هرمزگان در دستور کار قرار گیرد
امام جمعه بندرعباس، با بیان اینکه می‌طلبد بررسی شود چه مقدار از محصولات مصرفی هرمزگان از استان‌های همجوار تامین می‌شود، گفت: علاوه بر آن باید بررسی شود که چه میزان از این محصولات را می‌توان در خود هرمزگان تولید کرد؛ چراکه تحقق این امر باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات و ایجاد اشتغال پایدار در استان می‌شود.
وی، تکمیل زنجیره تولید محصولات مختلف را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: وقتی برای یک محصول چرخه‌ای تعریف می‌شود و به عرضه ختم می‌شود، ارزش افزوده بیشتری عاید سرمایه‌گذار و استان هرمزگان خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، بیان کرد: تعاونی‌هایی برای تکمیل زنجیره تولید تشکیل شود تا این زنجیره تولید در محصولات مختلف درون خود هرمزگان تشکیل شود.
وی، کمبود صنایع تبدیلی در استان را یک چالش دانست و خاطرنشان کرد: هر سال با چالش کمبود صنایع تبدیلی مواجه هستیم اما هنوز سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه انجام نشده و همین امر نیز کشاورزان و تولید کنندگان را با چالش جدی روبرو کرده است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: توسعه صنایع تبدیلی در سراسر هرمزگان متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای، باعث می‌شود محصولات تولیدی و زحمات مردم هدر نرود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: با وجود توصیه  رهبر معظم انقلاب اسلامی،  هنوز از وضعیت رویکردی توسعه سواحل مکران راضی نیستم؛ چراکه اقداماتی هم که در این منطقه انجام شده است در حوزه صنایع بزرگ خلاصه می‌شود.
وی، ضمن تاکید بر تمرکز زدایی در حوزه توسعه و احداث شهرک‌های صنعتی، عنوان کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی در شرق و غرب استان هرمزگان در دستور کار قرار گیرد.
مشوق های جذب سرمایه گذاری در بشاگرد صورت گیرد
نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن مشوق‌های مختلف برای جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان بشاگرد، تشریح کرد: بشاگرد شهر پر آب اما تشنه است که باید برای تحقق توسعه احداث سدها و توسعه و احیای معادن در دستورکار قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به ظرفیت‌ بشاگرد در حوزه معادن، گفت: به دلیل چالش حوزه راه در شهرستان بشاگرد باید معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای مختلفی برای سرمایه‌گذاران حوزه معدن در نظر گرفته شود. چراکه به بحث رفع محرومیت در شهرستان بشاگرد بسیار موثر است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید