خبر فوری

غلامعلی حدادعادل : برای اداره کشور باید توجه اصلی‌مان به جوانان باشد

هرمزبان – عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جوان ایرانی قابلیت دارد، شعار نیست بلکه واقعیت است، گفت: باید برای اداره کشور توجه اصلی‌مان به جوانان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع منتخبی از تشکل‌های جوانان که به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در همایش «نقش جوانان در حکمرانی نو» گردهم آمده بودند با تشکر از خانم رفیعی برای فراهم کردن این نشست گفت: امید ما از روز نخست انقلاب ۵۷ تاکنون به صحنه آوردن نیروی جوان بود و مسیر ما در انقلاب جوانگرایی بود؛ بهترین سند، بیانیه گام دوم انقلاب است که رهبر معظم انقلاب در آن بیش از هر چیزی بر نیروی جوان تأکید کردند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی محصول حضور جوانان در خیابان‌ها بود، افزود: تمام آن‌هایی که خون دادند، سنگر درست کرده و جانفشانی کردند، جوان بودند و اداره کشور هم بعد از دولت به جوانان سپرده شد؛ جوانان جنگ تحمیلی را اداره کردند و مدافعان حرم هم از جوانان بودند و این مسیر هم ادامه جنگ تحمیلی اما در مرزی دورتر است و در واقع مرز انقلاب ما است، پیشرفت‌های علمی کشور به دست جوانان حاصل شده و ما جوانانی با استعداد داریم.

حداد عادل ادامه داد: در المپیاد ریاضی در میان ۱۱۰ کشور جهان مقام هشتم را کسب کردیم و موفقیت‌های ورزشی نیز نمونه‌ای از موفقیت‌های جوانان است، هر چند برخی کشورها در دنیا می‌خواهند نشان دهند ایران از نظر بین‌المللی با مشکل مواجه است اما جوانان ما در میدان‌های بزرگ و رشته‌های ورزشی می‌درخشند و قد عَلَم می‌کنند و اینکه جوان ایرانی قابلیت دارد، شعار نیست بلکه واقعیت است و باید برای اداره کشور توجه اصلی‌مان به جوانان باشد.

حدادعادل یادآور شد: خصوصیت آرمان‌گرایی در جوانان ارزشمند است و جوان همیشه می‌خواهد افق دورتری را فتح کند و به آینده می‌اندیشد و بهترین‌ها را می‌خواهد زیرا آرمان‌گرایی لازمه این مرحله از رشد انسان است و سبب می‌شود جوان کاسب‌کارانه عمل نکند و محافظه‌کار نباشد البته دغدغه و نگرانی جوانِ آینده می‌تواند جوانان را گرفتار کند و دشمن برای محروم کردن کشور از استعدادهای جوانی بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند و بیش از هر چیز در رابطه با این نگرانی به دنبال ناامیدی آنها است. متأسفانه برخی افراد جوانان و دانشجویان را تشویق به مهاجرت می‌کنند؛ باید آرمان‌گرایی را حفظ و آن را با واقع‌بینی همراه کرد.

وی افزود: اگر کسی دوگانه‌ای را در کشور مطرح کند که به تضاد بین افراد باسابقه و جوانان دامن بزند، خیانت است و جوانان امروز باید با جوانان دیروز کار کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به فعالان و تشکل‌های مردم نهاد حاضر در این نشست با بیان اینکه از آینده نترسید و کار و تلاش کنید، گفت: کشور به افراد باسواد نیاز دارد و هیچ فرد بی‌سواد انقلابی حق ندارد بگوید به من مسئولیت بدهید و اگر کار و تلاش کنید مسیر برایتان باز می‌شود، در این رابطه کارهای گروهی و تشکل‌های اجتماعی مهم هستند اما متأسفانه ما ایرانی‌ها حوصله کار گروهی را نداریم و باید یاد گرفت با وجود اختلاف سلیقه با هم کار کنیم؛ حلقه مفقوده‌ای بین اقدامات و کارهای شما و کارهایی که انجام می‌شود وجود دارد البته در حال حاضر راه‌حل فوری برای رفع این مشکل وجود ندارد اما باید راهکارهایی را دنبال کرد که از مسائل و راهکارهای مطرح شده توسط شما بتوان به صورت سازمان یافته استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید