محمد محمدحسینی فرماندار قشم: امام خمینی (ره) با توکل به خدا عظمت اسلام را آشکار کرد

هرمزبان – محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم گفت: حضرت امام خمینی(ره) در شرایطی که سراسر جهان را کفر فرا گرفته بود، با توکل به خدا عظمت اسلام را آشکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، محمد محمدحسینی روز شنبه در حاشیه برگزاری آیین غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای شهرستان قشم در امامزاده سید مظفر (ع) و یادمان شهدای گمنام این جزیره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تسلیت و تعزیت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اظهار داشت: توکل به حضرت حق از خصوصیات بارز بنیانگذار جمهوری اسلامی بود و ایشان با رهبری خردمندانه خود، کشتی انقلاب را از میان امواج خروشان توطئه ها نجات داد و اسلام عزیز را در جهان کنونی، احیا کرد.

وی با اشاره به تاسی مسلمانان و آزادگان جهان به اندیشه های امام (ره) برای عبور از ظلم و جور ستمگران، گفت: دنیای امروز از اندیشه های آن یار سفر کرده برای نجات از ظلم مستکبران استفاده می کند و ما باید به داشتن چنین شخصیت بزرگ و تاثیر گذاری افتخار کنیم و از خدا بخواهیم که ما را از جمله رهروان صدیق آن امام بزرگوار قرار دهد.

فرماندار قشم ادامه داد: در چنین روزهایی باید با بررسی جوانب مختلف از شخصیت ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی، از کلام نورانی امام راحل (ره)، توشه ای برای سعادت خود برگزینیم.

محمدحسینی اصل ولایت فقیه را اصلی مهم برای نجات مردم از سیاهی ها بسوی روشنی ها ذکر کرد و گفت: امام خمینی (ره) با الهام از اصل ولایت فقیه، دنیا را به ایجاد صلح جهانی فرا خواند و امروز مسوولان نظام اسلامی بر اساس این اصل مهم در خصوص مسایل جهانی اظهار نظر می کنند که بسیاری از اندیشمندان دنیا نیز از آن جانبداری کرده اند.

وی با اشاره به اینکه چهارده خرداد سالروز رحلت مردی است که عزت و عظمت امروز ایران و بیداری مردم در نقاط مختلف دنیا مدیون اندیشه و همت او است، افزود: حضرت امام خمینی(ره) درهم شکننده عظمت پوشالی حکومت دست نشانده آمریکا در ایران است که کلام امید بخش و حق او، امید را در مردم ایران زنده کرد.

فرماندار قشم اضافه کرد: امام روح الله (ره) ابر مردی بود که به رغم تبعید و خفقان، با ایمان به خدا و اعتماد مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و موفق شد نظام جمهوری اسلامی را به عنوانی مدلی جدید از حکمرانی اسلامی عینیت بخشد.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا، اخلاص و مردم باوری دو سلاح مهم امام خمینی (ره) در مسیر حرکتش بود، گفت: مردم چه زیبا در روز عروجش میزان عشق و ارادت خود را به این سیاستمدار کم نظیر ابراز کردند، رهبری که تغییرات زیادی در سرنوشت مردم کشور خود و کشورهای دیگر پدید آورد بدون اینکه تغییری در رفتار و کردار خودش دیده شود.

محمدحسینی توضیح داد: مردم ایران قدردان عزت و عظمتی هستند که این مرد الهی و جانشین صدیقش حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) به کشور بخشیدند و به رغم خواست دشمنان و سنگ اندازی ها تا ظهور امام غائب حضرت مهدی (عج) پشتیبان و مطیع ولایت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، شهرستان قشم سرزمین آب و آفتاب همزمان با سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد سیاه پوش و غرق اندوه و ماتم است.

این شهرستان با  ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

در شهرستان قشم ۲۲ نفر از والدین شهدا، ۱۴ همسر شهید، ۳۹ فرزند شهید، ۱۶۲ خواهر و برادر شهید، ۱۱ آزاده، سه جانباز بالای ۷۰ درصد، ۹۵ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۷ جانباز ۲۵ تا ۵۰ درصد حضور دارند که آمار کلی جانبازان ۱۴۵ نفر و آمار کل افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان ۶۹۹ نفر است.

حضرت امام خمینی (ره) در روز یک مهر سال ۱۲۸۱ در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علم و هجرت و جهاد چشم به جهان گشود و در روز ۱۴ خرداد سال  ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

در قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ، معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد این شهرستان به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید