خبر فوری
قشم - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش قشم گفت: قریب به دو هزار دانش آموز دختر و پسر قشمی در هفته اول اسفند ماه ۹۵، فرا رسیدن سن تکلیف خود را جشن می گیرند.

دو هزار دانش آموز قشمی مکلف شدن خود را جشن می گیرند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، اسلام دلیری ظهر یکشنبه در جلسه برنامه ریزی مراسم جشن تکلیف آموزش وپرورش که با حضور مدیران مدارس برگزار شد، اظهار داشت:.در هفته اول اسفندماه سال جاری بیش از یک هزار و ۱۶۰ دانش آموز دختر پایه سوم از ۲۶ مدرسه دوره ابتدایی شهری و روستایی، فرارسیدن سن تکلیف خود را جشن می گیرند.

وی ادامه داد: به علت پراکندگی مدارس و مصافت راه مدارس روستایی،جشن۵۵۰ دانش آموز دختر به صورت متمرکز و در مکان مصلای شهر قشم با اجرای برنامه های متنوعی برگزار خواهد شد و مابقی به صورت مدرسه ای جشن تکلیف دانش اموزان پایه سوم خود را برگزار خواهند کرد.

دلیری با بیان اینکه جشن تکلیف پسران پایه هشتم مدارس متوسطه دوره اول نیز در همین فاصله زمانی برگزار می گردد، خاطر نشان ساخت: بیش از ۸۱۵ دانش آموز پسر از ۲۰ مدرسه این جزیره، سن ۱۵ سالگی خود را جشن گرفته و مکلف به اجرا و رعایت اصول دینی و اسلامی می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش قشم اضافه کرد: کلاس های درس مدارس نباید صرفا کلاس های درسی، بلکه باید جایگاه تربیت فرزندان نیز باشند و آموزش مسائل دینی و فعالیت های فرهنگی متناسب با تربیت اسلامی به دانش آموزان ارائه شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: مراسم جشن تکلیف با هدف ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس برگزار تا روح معنوی در جامعه پرورش یابد و سوگندنامه جشن عبادت، بیان احکام شرعی و برپایی نماز جماعت از مهمترین برنامه‌های فرهنگی اجرایی در این مراسم است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید