قشم - معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش هرمزگان گفت: داشتن تفکر و ذهن خلاق اساس وپایه اختراعات و نوآوری بشمار می آید وآزمایشگاه های مدارس مکان مناسبی برای پرورش ذهن خلاق و تفکر اندیشمندانه است

خواستگاه تبلور ایده های نو در آزمایشگاه مدارس است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، موسی دادی زاده ظهر یکشنبه در آیین افتتاح آزمایشگاه دبیرستان دخترانه دوره دوم محدثه قشم با اعتباری قریب به ۳۳۰ میلیون ریال و ۷۲ متر مربع زیر بنا،به بهره برداری می رسید، اظهار داشت:پیشرفت و پیشبرد مهارت‌های علمی و عملی در انجام دادن آزمایش است وبرای رسیدن به درک نکات درسی، توضیح عملی و تفهیم به دانش آموزان باید به سمت تقویت و گسترش فعالیت های آزمایشگاهی گام برداشت.

وی افزود: تشویق دانش آموز به طرح ایده‌های نو، ایجاد زمینه تفکر باانجام آزمایش و  همچنین پرورش خلاقیت دانش آموزان از دیگر اهداف وجودی آزمایشگاه های مدارس است.

دادی زاده وجود آزمایشگاه ها و تقویت آنها را لازمه کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی مدارس برشمرد و اذعان داشت: ایده های نو در فضاهای آزمایشگاهی رقم خواهد خورد و برای تحقق این امر باید تمامی مدارس از آزمایشگاه های مطلوب و با کیفیت برخوردار باشند.

بهرام پوراشرف مدیر آموزش وپررش شهرستان قشم در ادامه این مراسم گفت:با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی و رسیده به اهداف آموزشی،آزمایشگاه دبیرستان دخترانه دوره دوم  نمونه دولتی شهرستان قشم با اعتباری قریب به ۳۳ میلیون ریال افتتاح شد.

وی افزود: این آزمایشگاه دارای فضایی با ۷۲ مترمربع زیربنا و دارای وسایل آزمایشگاهی مطابق با سرفصل های آموزشی، وسایل سرمایشی و گرمایشی، تابلو هوشمند، لوله کشی فاضلاب و میز ونیمکت است که یکی از مجهز ترین آزمایشگاه های مدارس این جزیره بشمار می آید.

پوراشرف اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال تحصیلی جاری با نگاه دلسوزانه مدیرعامل منطقه آزاد قشم به مقوله آموزش دانش اموزان،کمک حوزه معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش  وپرورش هرمزگان و جذب خیرین عزیز،  بتوان در راستای  افزایش کمیت و کیفیت آزمایشگاه های مدارس شهرستان قشم گام بلندی را برداشت.

لازم به ذکر است با حضور معاونین پشتیبانی و آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان و مسئول حراست اداره کل و جمعی از مسئولین شهرستانی، آزمایشگاه و کتابخانه دبیرستان دخترانه دوره دوم محدثه قشم با زیر بنای ۱۲۵مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیون ریال، افتتاح شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید